0 امتیاز
قبل در بازار و اقتصاد توسط (843 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

از کارت پیش پرداخت (prepaid card) چه استفاده ای می شود؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.0هزار امتیاز)

کارت‌های Prepaid نوعی کارت برای انجام تراکنش‌های مالی است که معمولا به سیستم ویزا کارت یا مستر کارت متصل است. این کارت‌ها هم به هیچ حساب بانکی متصل نیستند. در واقع وقتی از چنین کارتی استفاده می‌کنید در حال خرج کردن پولی هستید که خودتان به آن کارت وارد کرده‌اید و امکان خرید بیش از آن برایتان وجود نخواهد داشت. امکان شارژ مجدد کارت‌های Prepaid وجود دارد و تمام پایانه‌هایی که کردیت و دبیت کارت را می‌پذیرند در قبول این کارت‌ها هم مشکلی نخواهد داشت. در صورت مفقودی یا کلاه‌برداری از کارت‌های Prepaid، اگر مالک بلافاصله گزارش را به شرکت صادرکننده کارت اعلام کند، شرکت پیگیری کرده و مسئولیتی متوجه فرد نخواهد بود. اگر می‌خواهید از این مزیت استفاده کنید، توصیه می کنیم که همیشه بلافاصله کارت خود را ثبت کرده و رسید آن را نگه دارید. (این مورد در رابطه با گیفت کارت‌ها هم صدق می‌کند). مهلت انقضای این کارت‌ها متغیر است.

تمامی این کارت‌ها مشمول هزینه‌هایی هم هستند. مثلا معمولی‌ترین هزینه کردیت کارت‌ها و دبیت کارت‌ها این است که شرکت‌های صادرکننده به صورت سالانه مبلغی را به عنوان آبونمان از دارنده‌ی کارت دریافت می‌کنند. کارت‌های Prepaid دارای هزینه ماهانه و یا هزینه‌هایی مانند برداشت از دستگاه ATM یا حتی چک کردن موجودی کارت است. برای داشتن بعضی از گیفت کارت‌ها هم در همان زمان خرید باید مبلغی اضافه‌تر از موجودی کارت پرداخت کنید.

همانطور که می‌دانید دبیت کارت‌ها و کارت‌های اعتباری باید به یک حساب بانکی متصل باشند. اما این، در مورد کارت‌های از پیش پرداخت شده و گیفت کارت‌ها صدق نمی‌کند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 258 بازدید
+1 امتیاز
0 پاسخ 2.5هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 25.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 277 بازدید
سوال شده 6 سال قبل در بازار و اقتصاد توسط ashvan (230 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 702 بازدید
سوال شده 6 سال قبل در بازار و اقتصاد توسط N.SA (801 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 3.8هزار بازدید
...