0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (230 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

آزمون GRE چیست؟

بخش های امتحانی این آزمون چگونه است؟

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (690 امتیاز)

آزمون GRE شامل ارزیابی گسترده مهارت‌هایی مانند تفکر انتقادی، نوشتار تحلیلی، درک مطلب و استدلال ریاضی می‌باشد. برخی از دانشگاه‌ها از شما می‌خواهند تا یک یا چند آزمون GRE Subject هم شرکت کنید. هدف از برگزاری این آزمون‌ها این است که دانشگاه به این نتیجه برسد شما صلاحیت، مهارت و دانش لازم برای شرکت در مقطع کارشناسی ارشد را دارید. برای بخش‌های درک زبانی و ریاضی، امتیاز ۱۳۰ تا ۱۷۰ و برای بخش نوشتار تحلیلی امتیاز صفر تا ۶ در نظر گرفته شده‌است.

آزمون GRE General یا آزمون عمومی، به شما کمک می‌کند تا در روز امتحان، بیشترین تلاش خود را بکنید و اینکه تصمیم بگیرید می‌خواهید کدام امتیازتان برای دانشگاه‌ها ارسال شود. اگر احساس کردید که در روز آزمون خیلی خوب عمل نکرده‌اید، اصلا نگران نباشید. می‌توانید دوباره در آزمون شرکت کنید و بعد از کسب امتیاز دلخواه، آن را برای دانشگاه مورد نظر ارسال کنید. حدود ده تا پانزده روز پس از آزمون، نتایج به دانشگاه‌های مورد نظر شرکت کننده ارسال خواهد شد.

ETS نتایج آزمون GRE را تا پنج سال بعد نگهداری می‌کند. بنابراین مثلا اگر در آگوست ۲۰۱۲ در آزمون شرکت کنید، تا آگوست ۲۰۱۷ وقت دارید تا کپی نتیجه آزمون خود را درخواست کنید.

علاوه بر GRE عمومی، ۶ آزمون GRE Subject هم وجود دارد که دانش شرکت‌کننده را در حوزه‌های مثل زیست‌شناسی، شیمی، ادبیات انگلیسی، ریاضی، فیزیک و روانشناسی مورد سنجش قرار می‌دهند. مدت زمان هر آزمون ۱۷۰ دقیقه است.  نتیجه این تست می‌تواند شما را از سایرین متمایز کرده و بر دانش و سطح مهارت شما در یک حوزه‌ی خاص تاکید کند. این آزمون سه بار در سال و در ماه‌های سپتامیر، اکتبر و آوریل برگزار می‌شود.

امتیاز GRE در بسیاری از دانشگاه‌ها، تکمیل‌کننده نمرات مقطع کارشناسی، توصیه نامه و دیگر مهارت‌های مورد نیاز برای تحصیل در مقاطع بالاتر است. این آزمون در بیش از ۱۰۰۰ مرکز در ۱۶۰ کشور قابل دسترس است. در اکثر نقاط دنیا، آزمون آنلاین GRE، هر ۲۱ روز یک بار برگزار می‌شود. توجه داشته باشید که در هر ۳۶۵ روز، فقط مجاز هستید ۵ بار در آزمون آنلاین GRE شرکت کنید. در حوزه‌هایی که آزمون آنلاین وجود ندارد، آزمون کتبی سه بار در سال و در ماه‌های اکتبر، نوامبر و فوریه برگزار خواهد شد.

نگاهی به آزمون GRE

آزمون GRE به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود. بخش «نوشتار تحلیلی» همیشه اول از همه ارائه می‌شود. دو بخش دیگر شامل بخش‌های «درک مطلب» و «ریاضی» است که به ترتیب پس از بخش نوشتار تحلیلی ارائه شده و شامل بخش‌های بدون امتیاز و تحقیقاتی است که سوالات ارائه شده در آن، برای استفاده در آزمون‌های آینده در نظر گرفته می‌شود. پاسخ شما به این سوالات در محاسبه امتیاز نهایی موثر نخواهد بود، اما از آنجایی که شما نمی‌دانید کدام سوال‌ها در این دسته قرار می‌گیرند پس بهتر است به هر سوالی که می‌رسید فرض را بر این بگذارید که در امتیاز نهایی تاثیر دارد.

می‌توانید آزمون GRE را به صورت کتبی یا آنلاین بگذرانید. با توجه به اینکه کدام مورد را انتخاب می‌کنید و وجود یا عدم وجود سوالات تحقیقی بدون امتیاز، مدت زمان آزمون متفاوت است. اما در هر صورا مدت آزمون کم‌تر از ۳ ساعت نخواهد بود. آزمون کتبی GRE هم دارای دو بخش درک مطلب و دو بخش ریاضی است و مانند آزمون ‌آنلاین ممکن است بخش‌های بدون امتیاز هم در آن گنجانده شده باشد.

بسیاری از دانشجویان تمایل دارند به روش آنلاین در این آزمون شرکت کنند. این یعنی هر بار که پاسخی را ارسال می‌کنید، سطح دشواری آزمون با توجه به پاسخی که داده‌اید، تغییر می‌کند. دانشجو ابتدا آزمون را با سوالاتی با درجه دشواری متوسط آغاز می‌کند. هر بار که شما پاسخی را وارد کنید، کامپیوتر بلافاصله به آن امتیاز داده و با پاسخ‌های قبلی مقایسه می‌کند، سپس سوالی که با سطح شما هم‌خوانی داشته باشد را نمایش می‌دهد. اگر به سوالات به درستی پاسخ دهید، سوالات بعدی سخت‌تر خواهند شد. پاسخ‌های غلط باعث می‌شود کمی از دشواری سوال بعدی کم شود.

0 امتیاز
قبل توسط (1.3هزار امتیاز)

مدرک GRE مخفف Graduate Records Examination می باشد که داشتن این مدرک با نمره بالا برای گرفتن پذیرش از برخی دانشگاه های آمریکا و دانشگاه های انگلیسی زبان در سراسر جهان الزامی است. در آزمون GRE، توانایی ها ، معلومات شما در زمینه سیاسی ، قدرت استنتاج و درک متون عمومی ارزیابی می شود. آزمون مدرک GRE به صورت کاغذی ( Paper Based) و کامپیوتری (Computer Based) برگزار می شود.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 196 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 291 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 256 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 423 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 296 بازدید
+1 امتیاز
0 پاسخ 266 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 279 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 263 بازدید
...