0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (1.0هزار امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

شکلات چه تاثیری روی مغز دارد؟

آیا نوع شکلات می تواند تاثیر گذار باشد؟

قبل توسط (38 امتیاز)
با سلام
من چند مدت پیش در این باره مطلبی خواندم که میگفت افرادی که شکلات میخورند مغز فعال تری دارند و این قضیه برای من سوال شد که چرا افرادی که شکلات مصرف میکنند مغز فعالتری دارند و دنبال جوابش در سایت ها گشتم

من با گشت و گذار در سایت ها دیدم که در این رابطه آزمایشات شدیدا زیادی انجام شده مثلا یکی از آزمایشات زدن تست هوش است که در نتیجه آن افرادی که شکلات مصرف میکردند هم زودتر زدن تست ها را و هم بهتر و درست تر جواب دادن به تست ها البته در باره خوردن شکلات باید کمی دقت کرد که آن شکلات باید شکلات تلخ باشد نه شکلات های نارگیلی و طعم دار امروزی که آن ها چندان کاربردی ندارند شکلات های تلخ چون دارای فلانول و کافئین هستن بسیار برای مغز خوب است
یکی از دلایلی که مغز ما نمیتواند خوب عمل کند خستگی شدیدی است که بر اساس دریافت داده ها و دستور دادن به اعضای بدن است ولی چون در شکلات کافئین وجود دارد و یکی از فواید کافئین تز بین بردن خستگی است باعث میشود مغز از قبل فعال تر و بهتر عمل کند.
نکته: با توضیحات بالا باید به یک مسئله دقت کنید که شکلات به دلیل این که محل عالی برای رشد و نمو میکروب هاست و باید در مصرف آن خیلی دقت شود بعد از خوردن شکلات حداقل دهان خود را آب بکشید یا از مایع ها تمیز کننده دهان استفاده کنید و خوردن زیاد شکلات در حالت مریضی زیاد توصیه نمیشود
این بود چیزایی که من در این مورد میدانستم شرمنده اگه چیزی رو از قلم انداختم
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
جواب بسیار عالی بود. چرا در قالب نظر مطرح کردین. بهتر است به سوال جواب بدهید.
قبل توسط (0 امتیاز)
برای اینکه با خواص شکلات تلخ برای مغز انسان بیشتر آشنا شوید توصیه میکنم حتما مقاله خواص شکلات تلخ را در سایت رادین پخش توکل مطالعه کنید. https://radinpakhshtavakol.com/%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b5-%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%aa%d9%84%d8%ae/

2 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (230 امتیاز)

مطالعه در مرکز مطالعه طولی سیراکوس توسط مریل الیاس و روی ۱۰۰۰ نفر انجام شده است: محققان تعدادی تست های شناختی را به افرادی که به ندرت یا هرگز شکلات نخورده بودند و همچنین به کسانی که حداقل یک بار در هفته شکلات می‌خورند دادند. افرادی که به طور منظم شکلات می‌خوردند، در آزمون های شناختی نمره بهتری آوردند و تمرین هایی مثل حفظ کردن شماره تلفن را با موفقیت بیشتری انجام دادند.

الیاس می‌گوید: «ما متوجه شدیم افرادی که حداقل یکبار در هفته شکلات می‌خوردند، از نظر شناختی بهتر عمل می‌کنند. این مساله مهمی است و بر روی تعدادی از دامنه‌های شناختی تاثیر می‌گذارد. فایده کلیدی خوردن شکلات یکبار در هفته حافظه دیداری-فضایی، حافظه کاری، اسکن و ردیابی، استدلال انتزاعی و آزمون کوتاه وضعیت ذهنی را افزایش می‌دهد. » در حالی که به گفته محققان، مشخص نیست چه ارتباطی بین شکلات و توانایی شناختی وجود دارد اما می‌دانند که مساله خاصی در میان است.

آنچه علم درباره شکلات می‌داند، این است که آنها سرشار از فلاونول هستند. فلاونول ها، به طور طبیعی در کاکائو وجود دارند. به نظر می‌رسد که تاثیر مثبتی روی مغز افراد داشته باشد. بسیاری تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف فلاونول می‌تواند تاثیر سن روی توانایی شناختی و حافظه را کاهش دهد. این مطالعه ۹۰ فرد مسن را در یک دوره ۸ هفته‌ای آزمایش کرده و به طور متوسط، افرادی که میزان بالایی فلاونول مصرف کرده‌ بودند، تست ها را سریع تر انجام دادند. طبق مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۰، فلاونول قدرت مغز را افزایش می‌دهد. به نظر می‌رسد که فلاونول، مثل قهوه و چای، جریان خون در مغز را افزایش داده و به این ترتیب، توانایی شناختی را بهبود می‌بخشد.

شکلات تیره فلاونول بیشتر و شکر کمتری نسبت به شکلات شیری دارد که به این دلیل انتخاب بهتری است. در بیشتر فروشگاه ها، می‌توانید شکلات تیره تا ۹۰ درصد کاکائو پیدا کنید. تقریبا شکلات خالص! از آنجا که فلاونول ها به طور طبیعی در کاکائو وجود دارند، به همین دلیل هرچه درصد شکلاتی که می‌خورید بالاتر باشد، برای مغزتان مفیدتر است.

بروید کمی شکلات تیره بخرید و لذت ببرید. نه به خاطر حرف من، بلکه به خاطر حرف یک دانشمند، مریل الیاس می‌گوید: «فکر می‌کنم آنچه فعلا می‌توانیم بگوییم این است که می‌توانید مقدار کمی شکلات بخورید، بدون اینکه احساس گناه کنید که شکلات را جایگزین یک رژیم غذایی سالم کرده‌اید. »

+1 امتیاز
قبل توسط (38 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

بستگی به نوع شکلاتش داره که تلخ باشه یا نارگیلی.

بله شکلات تلخ برای فعال کردن مغز خوبه اما نارگیلی نه.

البته تو آزمایشاتی که شده گفتن اونایی که شکلات میخورند مغز فعالتری دارند نسبت به اونایی که شکلات نمیخورند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 257 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 602 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 257 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 260 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 675 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 42 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 535 بازدید
سوال شده 9 سال قبل در گوناگون توسط Saeed Zarinfam (1.1هزار امتیاز)
+3 امتیاز
2 پاسخ 9.7هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 322 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 133 بازدید
...