0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (1.3هزار امتیاز)

چه زمانی خروپوف یک بیماری محسوب می شود؟

درمان خروپوف چیست؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (690 امتیاز)

بین 20 تا 25 درصد از خروپف ها ممکن است یک درجه از آپنه خواب باشند. آپنه خواب وضعیتی است که در آن تنفس هنگام خواب به طور موقتی متوقف می شود. به طور معمول، فرد دچار آپنه انسدادی خواب با علائم دیگری به جز خروپف نیز مشکل خود را نشان می دهد.
نشانه آپنه انسدادی، احساس خفگی یا نفس نفس زدن در طول خواب ، خروپف که به طور ناگهانی متوقف می شود و بعد با یک نفس شدید و یا نفس نفس زدن ادامه پیدا می کند، است که اغلب هم اتاقی یا همسر متوجه آن می شود. دیگر علایم شامل سردرد صبحگاهی و خستگی دائمی در طول روز می باشد. آپنه خواب باید مورد بررسی قرار گرفته و حتما درمان شود.

اگر خروپف در اثر آپنه ایجاد شود، درمان ممکن است شامل تغییرات شیوه زندگی مانند کاهش وزن، همراه با درمان پزشکی مانند استفاده از دستگاه سفارشی دندان که فک جلو را برای باز کردن راه هوایی می کشد، و یا دستگاه فشار مثبت مداوم (CPAP)که با فشار هوا به گلو از طریق یک ماسک و شیلنگ عمل می کند.
عمل جراحی یک گزینه برای درمان خروپف به دلیل داشتن یک مشکل ساختاری مانند لوزه های بزرگ و یا انحراف تیغه بینی و یا آپنه خواب است.
گزینه های درمانی کم تهاجم شامل تغییر شیوه زندگی مانند خوابیدن به پهلو، عدم مصرف الکل و اجتناب از خواب آورها است. برای همسر فرد خروپف کننده، برای جلوگیری از مختل شدن خواب، مسدود کننده ی گوش پیشنهاد می شود.
برخی افراد از گیره های بینی برای خروپف نکردن استفاده می کنند که نه تنها کمک کننده نیست، بلکه یک شوخی خنده دار است.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 181 بازدید
سوال شده 7 سال قبل در علم و دانش توسط سلطانی (1.1هزار امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 557 بازدید
سوال شده 7 سال قبل در علم و دانش توسط engineer (843 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 912 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 545 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 331 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 440 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 316 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 654 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
سوال شده 9 سال قبل در درمان و پزشکی توسط mp (7.0هزار امتیاز)
0 امتیاز
3 پاسخ 19.8هزار بازدید
...