0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (1.0هزار امتیاز)

تست حساسیت پنی سیلین به چه صورت انجام می شود؟

علایم حساسیت به پنی سیلین چیست؟

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (843 امتیاز)

بهترین روش برای تست حساسیت به پنی سیلین روش تست خراش پوستی skin prick test است. در این روش ابتدا خراش های ظریفی روی پوست داده می شود. سپس مقداری از ماده مورد بررسی (مثلا پنی سیلین) را روی خراش ایجاد شده می گذارند.

در صورتی که علائم حساسیت به شکل قرمزی پوست، خارش و تورم در اطراف خراش ایجاد شود، حساسیت مثبت گزارش می شود. تست های این چنینی معمولا در مراکز آلرژی و با مقاصد ریشه یابی حساسیت بیمار انجام می شوند.
یک روش دیگر برای انجام تست حساسیت به پنی سیلین، تست داخل پوستی است. در این روش با استفاده از سرنگ انسولین، مقدار مشخصی از محلول تست پنی سیلین را در سطح جلویی ساعد به صورت داخل جلدی تزریق می کنند (تصویر بالا). پس از 15 تا 20 دقیقه در صورت عدم ایجاد كهیر و ورم و قرمزی پوست، و با نظارت پزشک تست منفی خواهد بود. این روش در اکثر مراکز درمانی انجام می شود.
بهتر است بدانید که اگر فردی به ماده ای حساسیت داشته باشد، شدت علائم حساسیت هیچ ارتباطی با مقدار ماده دریافتی ندارد و حتی سر سوزنی از آن ماده هم می تواند باعث واکنش مرگ آور شود.

حساسیت به پنی‌سیلین ممکن است با علائم ضعیفی مثل قرمزی و خارش محل تزریق، تنگی نفس، کهیر، تهوع، استفراغ و... شناخته شود. اما در موارد شدید که «شوک آنافیلاکسی» نام دارد، افت شدید فشار‌خون و غش کردن و افتادن فرد بر اثر افت فشار‌خون و به‌دنبال آن، مرگ رخ می دهد.

0 امتیاز
قبل توسط (68 امتیاز)

تست پنی‌سیلین از طریق تزریق زیرپوستی انجام می‌شود. 

علائم حساسیت به پنی‌سیلین عبارت‌اند از:

حساسیت پوستی
کهیرها
خارش
تب
تورم
کوتاه شدن نفس‌‌ها
خس‌خس صدا و سینه
آبریزش بینی
خارش چشم‌ها و اشک آمدن آن
آنافیلاکسی

مشاهده کامل مطلب

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 729 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 9 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 250 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 316 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1.2هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 231 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 410 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 346 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 242 بازدید
...