0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (690 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

چرا نمی شود موز را بعنوان صبحانه مصرف کرد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (230 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

fرخی متخصصان به این نتیجه رسیده اند که موز به تنهایی انتخاب مناسبی برای صبحانه نیست. چون حاوی 25 درصد قند بوده و یک میوه اسیدی است. بنابراین برای افرادی که به خصوص رژیم لاغری دارند و به فکر خورد خوراکشان هستند توصیه نمی شود.

متخصصان رژیم های لاغری معتقد هستند که باید تا حدامکان اسیدی که بدن تولید می کند را دفع و در روده ذخیره کرد. در واقع برخی از رژیم های لاغری بر این ایده استوار هستند که کنترل اسید باعث داشتن فلور روده سالم، گوارش خوب و در نتیجه از بین رفتن اضافه وزن می شود. اما موز چنین تأثیری ندارد. زمانی که موز به تنهایی برای صبحانه مصرف می شود میزان زیادی اسید و قند تولید می کند اما نه به اندازه ای که تا ظهر فرد را سیر نگه دارد. در نتیجه فرد احساس دل ضعفه و گرسنگی مداوم می کند و به ریزه خواری رو می آورد. به این ترتیب نیز قند خون بالا می رود و زمینه برای ذخیره چربی فراهم می شود. زمانی که موز هضم می شود میزان اسید آن نیز باعث بروز مشکلات گوارشی یا تحریک معده می شود. بنابراین توصیه می شود برای استفاده از خواص موز آن را به تنهایی مصرف نکنید.

می توان موز را با دیگر مواد غذایی مصرف کرد. در این صورت میزان قند آن ثابت تر و هضم آن کندتر می شود و به این ترتیب احساس سیری طولانی مدت ایجاد می کند. شما می توانید موز را به همراه مواد غذایی دیگر وارد برنامه صبحانه بکنید اما توصیه می شود از مصرف آن بدون مواد غذایی دیگر و به عنوان صبحانه به صورت ناشتا بپرهیزید.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 1.3هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 188 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 210 بازدید
سوال شده 6 سال قبل در تغذیه و سلامت توسط شاکر (690 امتیاز)
0 امتیاز
2 پاسخ 385 بازدید
+1 امتیاز
3 پاسخ 9.7هزار بازدید
سوال شده 8 سال قبل در علم و دانش توسط saeedd (2.2هزار امتیاز)
0 امتیاز
2 پاسخ 975 بازدید
سوال شده 9 سال قبل در تغذیه و سلامت توسط میشل (892 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 781 بازدید
...