0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (843 امتیاز)

برای کاهش فشار خون چه راهکار هایی وجود دارد؟

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (843 امتیاز)

عدم مصرف الکل:

مصرف مشروبات الکلی سبب افزایش فشار خون می گردد. اگر افرادی را می شناسید که از مشروبات الکلی استفاده می کنند و از فشار خون بالا نیز رنج می برند، توصیه به قطع مصرف آن می تواند در کاهش فشار خونشان موثر باشد.

استمرار در ورزش:

امروزه انسان ها بیش از هر زمان دیگری دچار کم تحرکی شده اند. افرادی که زمان بسیار زیادی از زندگی خود را در پشت میزها، درون خودرو و یا روی نیمکت ها سپری می کنند. در حال حاضر نیز شاهد افزایش روزافزون چاقی در میان افراد هستیم که خود این امر رابطه نزدیکی با افزایش فشار خون و حتی افزایش خطر ابتلا به دیابت و سرطان دارد.
اگرچه ورزش در ابتدا سبب افزایش فشار خون می شود، اما با باز کردن رگ های خونی سبب عادی شدن فشار خون خواهد شد. ورزش مداوم، حتی اگر به صورت پیاده روی سریع روزانه باشد می تواند سبب کاهش و کنترل فشار خون گردد و بسیاری از مردم می توانند با انجام این کار، وابستگی به مصرف داروها را کاهش دهند. اگر شما مدت زمان طولانی را به دور از ورزش بوده اید، می تواند با کمک گرفتن از مشاوران آموزش دیده، به آرامی شروع به ورزش کنید تا بدنتان برای تطبیق خود با این فعالیت جدید فرصت داشته باشد.

آرامش روزانه:

شرایط زندگی بسیاری از افراد و سبک زندگی جدید سبب می شود تا شخص همواره در معرض استرس باشد که خود این امر موجب افزایش فشار خون خواهد بود. اگر شما جزو افرادی هستید که زیاد عصبانی می شوید و یا تنش دارید، یادگیری راه های کنترل استرس می تواند نقش مثبتی در زندگی شما داشته باشد.
کم کردن شتابزدگی در زندگی و توجه به کیفیت زندگی، اختصاص اوقات بیشتری به خود برای استراحت، انجام کارهای سرگرم کننده، اختصاص چند دقیقه در روز (حتی کم) به تنفس عمیق، رفتن به دامان طبیعت، قدم زدن و دقایقی نشستن در یک جای آرام می توانند تأثیرات شگفت انگیزی بر کاهش فشار خونتان داشته باشند.

اجتناب از مصرف سیگار:

سیگار کشیدن سبب انقباض رگ های منتهی به دست و پا و همچنین سخت شدن جداره ی رگ ها می شود و همه ی این عوامل موجب افزایش فشار خون می گردند. نکته ی قابل توجه اینکه اغلب بعد از ترک سیگار، فشار خون به حالت طبیعی خود برمی گردد و سلامت کلی بدن به نحو قابل توجهی بهبود می یابد.

اگر برای ترک سیگار نیاز به کمک دارید، می توانید از خانواده ، دوستان و حتی جامعه پزشکی کمک بگیرید. شاید تنها کار و قطعا بهترین کاری که امروز می توانید برای کمک به سلامت خود انجام دهید ، ترک سیگار است.

غذا خوردن سالم:

کمبود مواد مغذی و استفاده از نمک زیاد در غذاهای آماده و فست فودها عامل بسیار مهمی در فقر غذایی و افزایش فشار خون به حساب می آیند. برای عملکرد بهینه ی سیستم بدن توصیه می شود تا از مصرف غذاهای بسته بندی شده، کنسرو شده و فست فود ها خودداری کنید.
تخم مرغ تعادل کلسترول خون را مختل نمی کند و منجر به بیماری های قلبی نمی شود. در واقع مصرف مناسب و منظم تخم مرغ های ارگانیک می تواند سبب افزایش اندازه ذرات  LDL  گردد که این امر خود سبب کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود. یک رژیم غذایی مناسب و رنگارنگ که متشکل از انواع میوه های ارگانیک ، سبزیجات ، چربی های سالم و سایر مواد و ترکیبات غذایی مورد نیاز بدن است می تواند به منظور کاهش فشار خون مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

 

0 امتیاز
قبل توسط (30 امتیاز)
برای اینکه درباره فشار بیشتر بدونی روی لینک زیر کلیک کن.

http://tabarsiclinic.ir/2019/07/25/فشار-خون؛-قاتل-بی-صدا

این لینک یک مقالس درباره فشار خون

اگر وارد بخش وبلاگ بشی ام مقاله های بیشتری در این باره وجود داره.

http://tabarsiclinic.ir/blog-chess-2-columns

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 216 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 800 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 20.0هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 822 بازدید
0 امتیاز
4 پاسخ 1.6هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 3.0هزار بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 407 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 1.1هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.4هزار بازدید
0 امتیاز
4 پاسخ 52.3هزار بازدید
...