0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (1.0هزار امتیاز)

چه عواملی پوست صورت را چروک می کند؟

قبل توسط (0 امتیاز)
خیلی عوامل مثل عوامل محیطی، آلودگی ها، کمبود ویتامین و ... موجب چین و چروک میشه. من مخالف بوتاکسم و به نظرم هم با کرم هم ویتامین میشه چین و چروک رو کم کرد. من مکمل هامو از سایت درمارز میخرم که اکثرا خارجی هستند
قبل توسط (0 امتیاز)
عوامل متعدد مثل آلودگی هوا و بالا رفتن سن تاثیر داره. برای جلوگیری از این موضوع حتما باید روند کلاژن سازی رو توی بدن افزایش داد. مثلا من خودم ایمدین رو از درمارز می خرم که خیلی اثر داره.

8 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (1.0هزار امتیاز)

1.استرس
امروزه خیلی از خانم‌ها به فکر زیبایی چهره و جوان ماندن پوست صورت‌شان هستند و البته این فقط به زنان هم مربوط نمی‌شود؛ چون آمارها نشان می‌دهد که آقایان نیز بیش از گذشته به متخصصان پوست برای رفع چروک‌های پوست صورت‌شان مراجعه می‌کنند.در این مطلب شما را با 8 متهم اصلی چین و چروک‌های پوستی و 8 راه حل اصلی مقابله با آنها آشنا می‌کند.

3.حالت چهره

یکی دیگر از عوامل مهم پیدایش چین و چروک صورت، حالات احساسی چهره است. گاهی افراد برای خندیدن به طور ناخودآگاه از عضلات دور چشم خود بیش از اندازه استفاده کرده و اصطلاحا با چشم می‌خندند. این امر باعث می‌شود که خطوطی به نام خطوط پنجه‌کلاغی در طرفین چشم‌ها ایجاد شوند یا نوع فک برخی افراد به گونه‌ای است که هنگام خندیدن، خط خنده عمیقی پیدا می‌کنند و به نوعی پوست چین بین بینی و گوشه لب (چین نازولابیال) مرتب در حال باز و بسته شدن و اتو شدن است. خندیدن زیاد در این افراد به عمیق‌تر شدن این چین‌ها کمک می‌کند.

4.نوع پوست

نوع پوست افراد که اغلب ریشه ژنتیکی هم دارد، از عوامل بسیار موثر در سرعت پیری پوست است. پوست‌های خشک اغلب شکننده‌تر از پوست‌های چرب است و زودتر دچار چین و چروک می‌شوند. افرادی که زمینه آلرژی پوست یا درماتیت آتوپیک دارند اغلب دچار خشکی پوست بوده و باید مراقب پیدایش چین و چروک‌های زودرس باشند. چرب و مرطوب نگه داشتن پوست‌های خشک یکی از موثرترین اقدامات در پیشگیری از پیدایش چین و چروک زودرس می‌باشد.

پوست‌های چرب اغلب دیرتر دچار چین و چروک شده و نسبت به پیدایش سرطان‌های پوست نیز تا حدودی مقاومت‌شان بیشتر است.

7.تغذیه

طرز تغذیه نیز در پیدایش چین و چروک صورت موثر است. کسانی که با رژیم‌های نادرست به طور ناگهانی دچار کاهش وزن می‌شوند، به سرعت متوجه ریزش مو و پیدایش چین و چروک و افتادگی پوست صورت خود می‌شوند. داشتن رژیم‌غذایی متنوع و سرشار از میوه‌ها و سبزیجات تازه در برخورداری از پوست شاداب و جوان اهمیت دارد. علت اصلی پیر شدن سلول‌ها و پوست، تولید رادیکال‌های آزاد در بدن است و مصرف عوامل آنتی‌اکسیدان در مهار این رادیکال‌های آزاد و به تعویق انداختن پیری موثر است. میوه‌ها و سبزیجات تازه، به‌خصوص توت‌فرنگی و شاه‌توت، غنی از آنتی‌اکسیدان هستند و مصرف آنها همواره توصیه می‌شود. در گوجه‌فرنگی نیز ماده‌ای به نام لیکوپن وجود دارد که آنتی‌اکسیدانی قوی بوده و در پیشگیری از پیری پوست موثر است. امروزه اکثر داروهای ضدپیری حاوی لیکوپن گوجه‌فرنگی است و لذا باید هر روز مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه را در نظر داشته باشید.

+1 امتیاز
قبل توسط (10 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

ساخت ماسک موز برای براق کردن و صاف کردن صورت. 
برای تهیه این ماسک به یک عدد موز، یک عدد تخم مرغ، ۱ قاشق غذاخوری عسل و نصف لیوان ماءالشعیر ساده نیاز دارید. همه مواد را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید. پس از یکدست شدن مواد، آن ها را روی موها مالیده و دو ساعت بگذارید روی پوست بماند. در آخر، با آب گرم بشوئید. این ماسک را هر هفته یک بار روی موهای خود بمالید تا نتیجه بگیرید.
منبع :رازهای داشتن پوست صاف و براق و آینه ای کردن پوست  

0 امتیاز
قبل توسط (1.3هزار امتیاز)

نور خورشید: مهم‌ترین عامل ایجاد چین و چروک در معرض نور خورشید قرار گرفتن است. اشعه‏‎ UVA ‎که به عمقی‌ترین لایه‌های پوستی نفوذ می‌کند و اشعه‏‎ UVB ‎که باعث ایجاد آفتاب سوختگی می‌شود، هر دو می‌توانند منجر به پیری زودرس و چین و چروک شوند.

‏‎آلودگی: آلودگی یکی از عوامل محیطی است که سبب آسیب رادیکال‌های آزاد می‌شود‏‎.‎‏ محققان دریافته‌اند زنانی که در محیط‌های شهری زندگی می‌کنند، نسبت به زنان روستایی دارای چین و چروک و لکه‌های پوستی ناشی از افزایش سن بیشتری هستند. ‏

کمبود خواب: کمبود خواب باعث ایجاد چروک می‌شود، چون‏‎ PH ‎پوست با نخوابیدن کافی تغییر می‌کند و اجازه نمی‌دهد سلول‌های پوست هیدارته بمانند. ‏

استرس: نگرانی و اضطراب سطح کورتیزول را بالا برده و منجر به افزایش قند خون می‌شود که به فیبرهای کلاژن و الاستین پوست آسیب می‌زند. این فیبرها ساختارهای حمایتی حیاتی هستند که جلوی افتادگی و چروک پوست را می‌گیرند.

استعمال دخانیات: نیکوتین موجود در سیگار باعث باریک شدن رگ‌های خونی پوست شده و همین مانع رسیدن مواد مغذی حیاتی به لایه اپیدرم پوست می‌شود.‏

0 امتیاز
قبل توسط (29 امتیاز)

پیری می تواند باعث چین و چروک پوست بشه اما شما می توانین با هایفوتراپی چین و چروک پوستت را از بین ببری، در هایفوتراپی شما نیاز به عمل جراحی نداری و با امواج می تونین به پوست دلخواه خود دست پیدا کنید برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با میکروکلینیک در ارتباط باشید.

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

عامل اصلی استحکام پوست کلاژن است. کلاژن پروتئینی است که در بسیاری از بافت‌های بدن یافت می‌شود و خاصیت ارتجاعی و کشسانی دارد و به طور عمده در درم پوست یافت می‌شود. این پروتئین باعث می‌شود که پوست بعد از کشیده شدن به حالت اول خود باز گردد. بد نیست بدانیم که بیشتر پروسیجرهای زیبایی مثل هایفو تاثیر خود را بر این منطقه پوست می گذارند و با تحریک فیبروبلاست‌ها برای تولید و ترشح کلاژن و الاستین به سفت‌تر شدن پوست و کمتر شدن چین و چروک‌های آن کمک می‌کنند. از عوامل آسیب‌زا برای این کلاژن به دفعات گفته شده و خیلی خلاصه می‌توان به نور خورشید و سیگار و فست‌فود و رادیکال‌های آزاد اشاره کردد این مقاله می توانید بیشتر با لایه های پوست و کلاژن آشنایی پیدا کنید.

0 امتیاز
قبل توسط (80 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
عواملی مثله سن و  وراثت میتونه در این عامل دخیل باشه. همچنین خنده و اخم که روی صورت نقش میبنده هم در این چروک شدن پوست پس از مدتی تاثیرگذار است.
0 امتیاز
قبل توسط (74 امتیاز)

تغذیه ی نامناسب، خواب ناکافی، مصرف سیگار، استرس، افزایش سن، قرار گرفتن طولانی زیر نور مستقیم آفتاب از دلایل مهم ظاهر شدن چین و چروک پوست هستند.

برای اطلاع از روش های رفع سریع چین و چروک صورت می توانید خواص ماسک عسل برای پوست را هم بخوانید. 

0 امتیاز
قبل توسط (10 امتیاز)

سلام. عوامل مختلفی توی چروک شدن پوست صورت و بدن موثره. مهمترین عامل کند شدن کلاژن سازی در بدن هست. البته عوامل مهم دیگه هم اثر گذاره مثل لایف استایل و رژیم غذایی که استفاده میشه. همین طور استفاده از لوازم آرایشی فیک و نامرغوب و همچنین استفاده نکردن از ضد آفتاب و در معرض زیاد نور خورشید قرار گرفتن. 

اما امروزه راه‌ها و روش‌های مختلفی برای رفع این چین و چروک‌ها وجود داره. مثل بوتاکس صورت. علاوه بر این روش امروزه دستگاه هایی در کلینیک های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد که بدون نیاز به جراحی مسائل و مشکلات پوستی رو حل میکنه به عبارتی روش‌های غیر تهاجمی هستند. یکی از این روش ها با استفاده از دستگاه اولتراسوند پوست و صورت انجام می شود که علاوه بر کاهش چین و چروک و از بین بردن چروک های تازه و کم عمق برای رفع جای آکنه و جوش هم مورد استفاده قرار می گیرد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 104 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.4هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 711 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 607 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 156 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 960 بازدید
...