0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (892 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

چه راه هایی برای پیشگیری از سکته در بیماران مبتلا به دیابت وجود دارد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.3هزار امتیاز)

قندخون‌تان را کنترل کنید. اگر برای کنترل قندخون‌تان دارو تجویز شده است، حتماً آن را مصرف کنید. برای اطمینان از سطح قندخون، حداقل سالی دوبار تست هموگلوبین AC1 را انجام دهید. در این تست میزان گلوکز متصل به گلبول‌های قرمز خون مشخص می‌شود، که یکی از نشانه‌های کنترل قند خون در سه ماه گذشته است (میزان آن باید کمتر از 7 درصد باشد). برای اطمینان بیشتر می‌توانید میزان قندخون روزانه را با دستگاه‌ خانگی کنترل قندخون بسنجید (عدد آن پیش از صرف غذا باید بین 90 تا mg/dL130  و یک تا دو ساعت پس از صرف غذا کمتر از mg/dL180  باشد.)

روزی 30 دقیقه فعالیت بدنی انجام دهید. مثلا نیم ساعت پیاده‌روی کنید یا بعد از هر وعده‌ی غذایی، 10 دقیقه پیاده روی کنید. برای بالا رفتن از آسانسور استفاده نکنید و از پله‌ها بالا بروید. سعی کنید برای خرید، بدون اتومبیل به بازار بروید یا حداقل آن را دورتر از محل خرید پارک کنید.
- غذاهای سالم بخورید. نانی که از غلات سبوس دار تهیه شده مصرف کنید . حبوبات، میوه و سبزی بخورید و غذاهای حاوی کلسترول و چربی اشباع را از رژیم غذایی‌تان حذف نمایید.
- فشار خون‌تان را اندازه‌گیری کنید. به طور منظم فشارخون‌تان را اندازه‌گیری کنید. عدد آن باید کمتر از 80 روی 130 باشد. بهتر است دستگاه اندازه‌گیری فشار خون در منزل داشته باشید.
- اگر اضافه وزن دارید، وزن‌تان را کم کنید. با استفاده از رژیم غذایی علمی، وزن‌تان را کاهش دهید. رژیم غذایی باید در عین اینکه تمام مواد مورد نیاز بدن را تامین می‌کند، قند خون را نیز در سطح مجاز حفظ کند.
- سیگار نکشید. اگر سیگار می‌کشید، سعی کنید این عادت را کنار بگذارید. اگر موفق نشدید، ناامید نشوید و تصور نکنید قادر به ترک سیگار نیستید. روش‌های بسیاری برای ترک سیگار وجود دارد، اما باید بارها و بارها آنها را بکار ببندید تا سرانجام موفق شوید.
- کلسترول خون‌تان را اندازه‌گیری کنید. حداقل سالی یکبار آزمایش کلسترول خون انجام دهید.
- در مورد استفاده‌ی روزانه از قرص آسپیرین با پزشک‌تان مشورت کنید. استفاده دوز پایینی از آسپرین، خطر حمله قلبی و مغزی را تا اندازه‌ای کاهش می‌دهد. البته استفاده از آسپیرین برای همه مناسب نیست، پس بهتر است پیش از استفاده از آن با پزشک مشورت کنید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 833 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 347 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 243 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 274 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 580 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 310 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 238 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 277 بازدید
...