0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (230 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن قبل توسط

خوردن چه مواد غذایی باعث لک شدن دندان ها می شود؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (892 امتیاز)

چاشنی های تیره رنگ:

مایعات تیره رنگ مانند سرکه بالزامیک، سس سویا و دیگر چاشنی های شایع می توانند به دندان ها رنگی متمایل به ارغوانی بدهند. اگر می خواهید چاشنی ای که استفاده می کنید به سفیدتر شدن دندانتان کمک کند از چاشنی هایی مانند سرکه برنج و روغن زیتون کمک بگیرید.

سس قرمز:

سس های مبتنی بر گوجه به خاطر رنگ قرمز براقشان و سطح بالای اسیدیته ای که دارند، دندان ها را مستعد لک شدن می کنند. سس پاستا را به همراه غذاهای ضد لک شدن دندان مانند بروکلی یا گل کلم میل کنید تا از آسیب سس گوجه فرنگی به دندان پیشگیری نمایید.

نوشیدنی های اسیدی:

اگر معتاد قهوه هستید باید ناراحت شوید چون عادت به مصرف زیاد کافئین می تواند برای دندان ها مضر باشد. نوشیدنی های اسیدی مانند قهوه، چای و نوشابه تعادل pH دهان را تغییر می دهند و به سطح مینای دندان آسیب می رسانند.

مخصوصا نوشابه خیلی خطرناک است چون حاوی قند و کربنات بسیار بالایی است و می تواند به گونه ای سطح مینای دندان را ساییده کند که روی آن حفره ایجاد شود. اگر این نوشیدنی ها را به صورت روزانه استفاده می کنید، باید مقدار زیادی آب بنوشید تا این لکه ها از بین برود و یا سبزیجات ترد بجوید تا تولید بزاق افزایش پیدا کند. برای استفاده از نوشیدنی هایی مانند نوشابه از نی استفاده کنید تا سطح تماس آن با دندان ها به حداقل برسد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 2.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 674 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 392 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 327 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 275 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 654 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 19 بازدید
...