0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (230 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

وقتی معده خالی است خوردن چه خوراکی هایی ممکن است مضر باشد؟

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (230 امتیاز)

گوجه فرنگی-ماست-قندهای فرآوری شده-موز-چای و قهوه را نباید با معده ی خالی مصرف کنید زیرا در صورت خوردن آنها در زمان گرسنگی، عوارض و خطراتی را برای بدن شما خواهند داشت.

مثلا: 

موز حاوی مقادیر بالا از منیزیم و پتاسیم است که مصرف آن با معده خالی می تواند به بر هم خوردن تعادل منیزیم و پتاسیم در خون منجر شود.

نوشیدن قهوه با معده خالی موجب افزایش اسیدیته معده می شود که این شرایط می تواند به سوزش سر دل و سوء هاضمه در طول روز منجر شود. نوشیدن چای با معده خالی نیز می تواند ترشح اسید و صفرا را کاهش دهد که در گوارش کلی مواد غذایی و برای پردازش کلسترول اضافی ضروری است.

قندی که به طور طبیعی در میوه ها وجود دارد به واسطه فیبر موجود در آنها خنثی می شود، اما میزان قابل توجه قندهای افزوده شده در غذاهای فرآوری شده به ویژه اگر با معده خالی مصرف شوند، فشار مضاعفی بر کبد وارد می کند و خطر آسیب دیدن این اندام را افزایش می دهد. پس بهتر است برای صبحانه غذاهایی مانند دونات و پیراشکی مصرف نکنید.

بهتر است با معده خالی ماست نخورید زیرا فواید باکتری های اسید لاکتیک موجود در ماست به واسطه اسیدیته بالای اسید معده از بین می رود. بر همین اساس، هنگامی که ماست را با معده خالی و صبح هنگام مصرف می کنید، مقدار اندکی از فواید سلامت آن نصیب شما می شود.

گوجه فرنگی از سطوح بالای اسید تانیک برخوردار است که موجب افزایش اسیدیته معده می شود و می تواند در بلند مدت به زخم معده منجر شود. بهتر است گوجه فرنگی را با معده خالی مصرف نکنید و در وعده های ناهار یا شام از آن استفاده کنید.

0 امتیاز
قبل توسط (10 امتیاز)
اب سرد خیلی بده چون باعث سنگکوب شدن قلب و همچنین سکته مغزی میشه.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 372 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 344 بازدید
+1 امتیاز
0 پاسخ 370 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 392 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 580 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 807 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 888 بازدید
سوال شده 10 سال قبل در تغذیه و سلامت توسط mp (7.0هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 401 بازدید
...