0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (843 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

آیا تنها راه از بین بردن جرم دندان ها جرم گیری است؟

آیا جرم دندان با خمیر دندان مخصوص برداشته می شود؟

آیا تعداد دفعات مسواک زدن در از بین بردن جرم دندان تاثیر گذار هست؟

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.0هزار امتیاز)

بله، جرم دندان فقط با جرمگیری برطرف می شود.

خمیردندان های سفیدکننده، فقط مواد ساینده بیشتری دارند که ممکن است به ساختار دندان صدمه بزند. از خمیر دندان های مخصوص سیگاری ها هم نباید هر روز استفاده شود، چون این کار باعث ساییدگی بیش از حد دندان و آسیب به مینای آن می شود.

بله می تواند تاثیر گدار باشد اما برای از بین بردن جرم دندان حتما باید دندان ها را جرم گیری کرد تا باعث لک و یا پوسیدگی دندان نشوند، در واقع مسواک زدن در پیشگیری از جرم دندانی می تواند موثر باشد.

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

شاید برایتان جالب باشد تا با مراحل جرم گیری دندان آشنا شوید. فرآیند جرم گیری دندان به شرح زیر می باشد:

در ابتدا قبل از شروع عمل جرم گیری دندانپزشک یکی از دو روش موجود را به کار می برد، روش دستی که با ابزار های دستی پلاک و جرم را از روی سطح دندان بر می دارند. روشی دیگر که اولتراسونیک نام دارد، این دستگاه با سری های مخصوص خود جرم ها از روی دندان حذف می کند.

    مرحله اول جرم گیری دندان، کورتاژ لثه است بدین صورت است که جرم های که از علل بروز عفونت در نواحی لثه ها هستند را حذف می کنند تا لثه ها سالم بمانند. دندانپزشک در انجام این روش از بی حسی موضعی استفاده می کنند تا بیمار متوجه درد یا سوزشی نشود.
    مرحله دوم بروساژ کردن دندان ها است که در این فرآیند دندانپزشک زیبایی از مواد خمیری مخصوصی برای جرم گیری دندان ها استفاده می کنند با کمک یک وسیله ی چرخشی که یک برس به سری آن وصل است دندانپزشک اقدام به برداشتن جرم های دندان می کند، این مرحله از جرم گیری است که بد رنگی دندان ها رفع و دندان های درخشنده می کند.
    مرحله سوم صیقلی کردن دندان ها است که با دستگاه مخصوصی به نام Airflow انجام می شود، در این مرحله تمامی لکه های پایدار و بدرنگی های دندان ها از بین می روند دندان ها کاملاٌ صیقل خورده می شوند. دندانپزشک بدون هیچ گونه تماس مستقیمی این کار را انجام می دهند. حتی بیمار دردی را هم احساس نخواهد کرد.

جرم گیری دندان در تهران

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 518 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 234 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 999 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 31 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 63 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 137 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 139 بازدید
...