0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (1.3هزار امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

این آزمایش به چه صورت انجام می شود ؟

قبل از کولونوسکوپی باید چه آمادگی داشته باشیم ؟

آیا این آزمایش عواقب دارد ؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (230 امتیاز)

کولونوسکوپی آزمایشی است که به پزشک اجازه می دهد  تا بتواند مستقیما لایه پوشاننده روده بزرگ (کولون) را مشاهد کند. جهت انجام این آزمایش دستگاه کولونوسکوپ با دقت از طریق مقعد به داخل روده بزرگ عبور داده می شود .

کولونوسکوپ در حقیقت یک لوله بلند و قابل انعطاف است که قطر آن در حدود قطر انگشت نشانه دست می باشد و دارای یک منبع روشنایی در انتهایی خود می باشد . پزشک متخصص از طریق نگاه کردن به داخل آن لوله می تواند تصویری از لایه پوشانده روده داشته باشد و از این طریق می تواند دریابد که آیا در این قسمت درگیری و بیماری وجود دارد یا خیر . بعضی اوقات پزشک از همین طریق از دیواره روده نمونه برداری می نماید. بدین ترتیب که تکه کوچکی از بافت روده بدون هیچ دردی از طریق کولونوسکوپ برداشته می شود .

برای آمادگی قبل از آزمایش باید روده بزرگ از مواد دفعی و زائد کاملا خالی باشد زیرا در صورت عدم رعایت این مسئله بعضی از نواحی روده ممکن است خوب دیده نشود که در این صورت آزمایش باید دوباره تکرار شود .

هنگامی که بیمار جهت انجام آزمایش به محل مراجعه می نماید، پزشک آزمایش را برای وی شرح می دهد و معمولا از وی می خواهد که یک فرم رضایت نامه را امضاء نماید. هدف از انجام این کار این است که مطمئن شوند بیمار آزمایش و مشکلات احتمالی ناشی از آن را متوجه شده است . اگر بیمار دچار واکنش حساسیتی نسبت به دارو یا آزمایش است باید این موضوع را حتما با پزشک و یا پرستار مطرح نماید .

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 1.6هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 66 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 447 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 7 بازدید
سوال شده 3 هفته قبل در درمان و پزشکی توسط mahya-r (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 14 بازدید
سوال شده 1 ماه قبل در درمان و پزشکی توسط هوژینا (0 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 117 بازدید
سوال شده 1 ماه قبل در درمان و پزشکی توسط soheila (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 127 بازدید
سوال شده 1 ماه قبل در درمان و پزشکی توسط Parimoradi (0 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 19 بازدید
...