0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (892 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

خوردن چه مواد غذایی می تواند موجب براق و ضخیم شدن مو شود ؟

چه رژیم غذایی بر سلامت مو تاثیر می گذارد ؟ 

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.3هزار امتیاز)

ماهی های روغنی آبهای سرد

ماهی هایی مانند سالمون، ساردین، خال مخالی، قزل آلا، پیلچارد، ماهی دودی، شاه ماهی و مارماهی همگی منابع با کیفیتی از پروتئین و اسیدهای چرب ضروری (EFAs) امگا ۳ و امگا ۶ هستند. به گفته مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، این اسیدهای چرب برای سلامت مو، پوست و ناخن ضروری هستند. 

سبزیجات سبز تیره

تیره ترین سبزیجات مانند بروکلی، کلم پیچ، اسفناج و برگ چغندر منابع فوق العاده ای از ویتامین A و آهن هستند. ویتامین A برای تولید چربی های طبیعی که به موهای ما حالت داده و به آنها درخشش و قابلیت ارتجاعی می دهند، ضروری است. سبزیجات سبز تیره، آهن و کلسیم نیز فراهم می کنند که هر دوی آنها برای موهای سالم ضروری هستند.

غلات کامل

غلات کامل مانند جو، جو دوسر، کوینولا، ارزن، گندم اسپلت، یک وعده سالم از فیبر، ویتامین های ب کمپلکس و همچنین آهن، روی و سیلیس را فراهم می کنند. سیلیس که در بسیاری از غلات کامل (همراه با کشمش و آبجو) وجود دارد، ماده معدنی زیبایی نامیده می شود. یک مطالعه توسط کالج داروسازی داشنگاه سینسیناتی دریافت زنانی با موهای نازک که به آنها بمدت ۹ ماه، ۱۰ میلی گرم سیلیس در روز داده شد، موهای ضخیم تر، قابلیت ارتجاعی بیشتر و استحکام کششی بهتری در موهایشان داشتند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 275 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 605 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 419 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 609 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 522 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 536 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 697 بازدید
...