0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (1.3هزار امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط
خوردن گردو برای مبارزه با چه بیماری هایی مناسب است ؟

خوردن چند گردو در روز توصیه می شود ؟

2 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (50 امتیاز)

ارزش غذایی و خواص گردو

گردو دارای مقادیر زیادی چربی امگا ۳ است علاوه بر این سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌هایی نظیر کلسیم، آهن، مس، منگنز، منیزیم، ویتامین B6 و ترکیبات آنتی اکسیدانی می‌باشد.

هر فنجان گردو تقریباً ۲۰۰ کیلو کالری انرژی دارد. چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر موجود در گردو، این ماده غذایی مقوی را به یک میان وعده سالم و مفید تبدیل کرده است.

مصرف گردو در بهبود سلامت قلب، عملکرد مغز و تقویت حافظه موثر است، می‌تواند خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها مانند سرطان پروستات و روده بزرگ را کاهش دهد و هم‌چنین مصرف مناسب مغز گردو می‌تواند به سلامت دستگاه گوارش، بهبود بیماران دیابتی، استحکام استخوان‌ها و … کمک کند.

میزان مجاز مصرف گردو در روز

زیاده‌روی در مصرف گردو مضر است و ممکن است به دلیل طبع گرمی که دارد، سبب ایجاد آلرژی در برخی افراد به شکل خارش یا جوش شود. در حالت کلی میزان مجاز مصرف روزانه گردو برای هر فرد، ۵ عدد در روز است.

منبع: dorkam

0 امتیاز
قبل توسط (892 امتیاز)

مصرف یک انس گردو (معادل با 30 گرم، یعنی 7 عدد گردوی کامل یا 14 عدد گردوی نصفه) در طول روز بدن را برای مقابله با بسیاری از بیماری ها مانند سندرم متابولیک، بیماری های قلبی عروقی ، فشارخون، دیابت نوع 2، برخی انواع سرطان ها مانند سرطان سینه و پروستات محافظت می کند . با وجود اینکه گردو ماده ای پر کالری است ، اما به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب تک اشباع نشده و امگا 3 برای سلامتی قلب بسیار مفید می باشد . با وجود اینکه گردو ماده ای پر کالری است ، اما به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب تک اشباع نشده و امگا 3 برای سلامتی قلب بسیار مفید می باشد .

سی گرم گردو معادل با 7 عدد گردوی کامل، 113 درصد نیاز روزانه بدن به امگا 3، 53 درصد نیاز روزانه مس، 51 درصد نیاز روزانه منگنز، 20 درصد نیاز روزانه مولیبدنیوم و 19 درصد نیاز روزانه به بیوتین (B7) را تأمین می کند. این یعنی گردو منبع بسیار خوبی برای منگنز و مس و نیز منبع خوبی برای مولیبدن و بیوتین است.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
0 پاسخ 822 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 335 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 381 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 378 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 233 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 275 بازدید
...