0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (892 امتیاز)

آیا استفاده از چنته می تواند گرفتگی آب در سینک ظرف شویی را برطرف کند؟

7 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (35 امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

چنته یا هیدروکسید سدیم، به عنوان یک باز قوی، یکی از مواد شیمیایی صنعتی مهم به شمار می رود.

از چنته به عنوان چاه باز کن (چاه توالت) و یا لوله باز کن از آن استفاده می کنند. اگر برای گرفتگی آب در سینک ظرف شویی از چنته استفاده بکنید، به علت خورندگی و قدرت تخریب بالا باعث تیره و یا سیاه شدن سینک ظرف شویی می شود و دیگر اینکه باعث تخریب یا شل شدن خرطوم زیر سینک می شود و آن را آماده ی نشت آب می کند، که هر کدام از این موارد خوشایند هیچ خانم خانه داری نیست. پس برای گرفتگی آب در سینک ظرف شویی، هیچوقت از چنته استفاده نکنید. اگر هم می خواهید از چنته استفاده بکنید صرفا برای گرفتگی چاه توالت و باز کردن لوله های قطور باشد. و در صورت نپوشاندن دهان و بینی در هنگام استفاده از چنته در مواردی که گفتم، خطری جدی برای ریه ها می باشد.پس دهان و بینی خود را با پارچه ای بپوشانید.

اما برای برطرف شدن مشکل شما می توانید این موارد را در نظر بگیرید:

1- تمیز کردن خرطوم زیر سینک ظرف شویی

2- استفاده از موادی که قدرت تخریب پایین تری دارند. که در فروشگاه های مواد شوینده یافت می شود. که معمولا اندازه ظرف شان بزرگ تر است. در ضمن اضافه کنم که چنانچه چندین بار از این مواد استفاده کنید باعث ضعیف شدن خرطوم زیر سینک ظرف شویی می شود.

امیدوارم این مواردی که گفته شد، کمکی برای شما باشد. ممنون از سئوال شما

قبل توسط (892 امتیاز)
تشکر از جواب خوبتون.
0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

اول باید ببینید گرفتگی از چه نوعی هستش و آیا گرفتگی معمولیه یا پیجیده.

بعد از اون باید ببنید گرفتگی تو خود سینک اتفاق افتاده یا تو لوله تخلیه فاضلاب هستش.

می توانید از محلول ها و روش های خانگی تو این لینک استفاده کنید: https://serviceloole.ir/homemade-unclog-drain-pipe-methods/

اکثر روش هایی که تو این سایت گفته شده بصورت تضمینی هر لوله فاضلابی رو باز میکنه. در ضمن می توانید از فنرهای دستی که مخصوص این کار هستن و تو فروشگاه های ابزار فروش فروخته میشه خرید کنید.

0 امتیاز
قبل توسط (10 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

من تو سایت پرتقال یه مطلب برای استفاده از لوله بازکن خانگی خونده بودم که خیلی جالب بود. فکر کنم که الان هم بتونم پیداش کنم و لینکش رو بزارم اینجا.

پیداش کردم. لینکش خیل طولانی میهش. روی کلمه لوله بازکن خانگی کلیک کن و وارد سایتش بشو و مطلبش رو بخون. خیلی کمکت می کنه.

0 امتیاز
قبل توسط (29 امتیاز)

بهتره لوله بازکنی را به شرکت معین سرویس بسپاری یهو اتفاقی برای لوله هاتون پیش میاد باید کلی هزینه کنی اما اگه باز نظرت همین هست پیشنهاد می کنم مقاله های سایت بخونی توضیح دادن که باید چیکار کنی خیلی کامل و مفید هست.

0 امتیاز
قبل توسط (10 امتیاز)

خیلی از محلول های لوله بازکنی ممکنه به لوله های پلاستیکی قدیمی آسیب وارد کنن. پیشنهاد می کنم از خدمات لوله بازکنی غرب تهران یا سایر مناطق نزدیک به محل زندگی تون استفاده کنین. 

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

یکی از بزرگترین معضلات که موجب گرفتگی سینک ظرفشویی می شود، قطعا شستن گوشت مرغ، ماهی در این فضا است. چربی ها، فلس و اضافاتی که که از آنها جدا می شود در لوله های سینک به مرور زمان تجمع می کنند و موجب گرفتگی می شوند از آنجایی که لوله بازکنی که استفاده می کنید باید خاصیت چربی زدایی داشته باشد، پودر چربی گیر چنته یکی از بهترین پیشنهادات برای این مشکل می باشد.

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

بهترین سینک به نظرم سینک آبشاری باشه چون هم جدیده هم کیفیت خوبی داره هم کاربردش زیاده.

من خودم خرید سینک آبشاری رو از https://www.elkkala.com/product-category/sink-abshary/ اینجا انجام دادم چون قیمت سینک آبشاری در سایتشون خوب بود خدماتشون خوب تر. 

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 49 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 685 بازدید
+4 امتیاز
1 پاسخ 42.7هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 13.4هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در گوناگون توسط mp (7.0هزار امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 136 بازدید
...