0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (230 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

لرزشگیر اپتیکال چه قابلیت هایی دارد؟ در عکاسی در چه زمینه ای کمک کنندست؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (1.0هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

 به طور خلاصه نحوه‌ی کار لرزش گیر اپتیکال به این شکل است که المان‌های لنز بر خلاف حرکت و لرزش دست عکاس حرکت می‌کنند تا تصاویر تاری کمتری داشته باشند.

لرزش گیر اپتیکال، مسیر حرکت تصویر را از لنز تا سنسور دوربین هدایت می‌کند. زمانی که دست عکاس حرکت لرزشی داشته باشد، لنز دوربین بر خلاف جهت آن حرکت خواهد کرد تا تصویر مسیری ثابت را طی کند. حرکت المان‌های لنز دوربین، اکثرا توسط موتورهای الکترومگنتی انجام می‌شود.

دو نوع فناوری لرزش گیر دیگر نیز در دوربین‌های دیجیتال استفاده می‌شود. یکی لرزش‌گیر دیجیتال است که از امکانات نرم‌افزاری برای حذف تاری از تصاویر استفاده می‌کند و دیگری لرزش گیری با حرکت سنسور است. تکنولوژی دوم که اکثرا در دوربین‌های بدون آینه و برخی دوربین‌های DSLR استفاده می‌شود، سنسور را به جای لنز در جهات خلاف حرکت لرزش به حرکت در می‌آورد. این تکنولوژی تا چند سال آینده در دوربین تلفن‌های همراه نیز استفاده خواهد شد.

قابلیت لرزش گیر اپتیکال در دوربین تلفن‌های هوشمند، این امکان را به کاربر می‌دهد که در شرایط دشوار عکس‌برداری کند. عکاسی در موقعیت‌های خاص، در نور کم و عکس‌برداری از سوژه‌های بسیار نزدیک با استفاده از لرزش‌گیر اپتیکال بسیار لذت‌بخش‌تر خواهد بود.به هر حال لرزش گیر اپتیکال نمی‌تواند برای همه‌ی شرایط عکاسی و فیلم‌برداری مفید واقع شود. اگر سوژه‌ی مورد نظر عکس شما در حال حرکت سریع باشد، قابلیت لرزش گیر کمکی به ثبت تصاویر واضح از این سوژه نمی‌کند. لرزش‌گیر اپتیکال تنها لرزش‌های دوربین را کنترل می‌کند. اما در فیلم‌برداری نیز این قابلیت بسیار مفید است. دوربین‌هایی که دارای لرزش گیر اپتیکال هستند، فیلم‌های با کیفیت‌تر و با نویز کمتری ضبط می‌کنند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 109 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 240 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 242 بازدید
سوال شده 7 سال قبل در علم و دانش توسط engineer (843 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 555 بازدید
+1 امتیاز
0 پاسخ 172 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 326 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 294 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 231 بازدید
...