0 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (467 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن قبل توسط

سلام. می‌خواستم بدونم بین رشته‌های IT و نرم افزار، کدام رشته برای شغل برنامه نویسی (مخصوصا زبان جاوا) مناسب‌تر است؟ به دلیل اینکه در رشته‌ی نرم افزار دروسی مثل VLSI، مدار‌های الکتریکی، الکترونیک دیجیتال و ... هست. اما این دروس در رشته‌ی IT وجود نداره. می‌خواستم بدونم اهمیت این دروس تا چه حد است. ممنون اگر راهنماییم کنید.

1 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

به نظر من اگر میخواهید فقط برنامه نویس شوید بجای اینکه ۴ سال وقت بزارید و مهندسی بخونید‌، میتونید حداکثر با دو سال مطالعه سنگین و گذراندن دوره های برنامه نویسی و گرفتن مدارک معتبر به یک برنامه نویس حرفه ای تبدیل شوید.

قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
+1
اگر فکر می کنید دانشگاهی رو میشناسید که تو این سطح بهتون مهارت یاد بده عالیه و از نظر من رشته مهندسی کامپیوتر برای این هدف مناسب تره.
قبل توسط (467 امتیاز)
نه من اصلا همچین دانشگاهی و نمیشناسم. دانشگاه آزاد کرج و انتخاب کردم. در کل به جز دانشگاه‌های سطح بالا (مثل شریف) بقیه دانشگاه‌ها در ایران کیفیت تحصیل بالایی ندارن. (البته در مورد شریف هم شک دارم. چون بیشتر، خود دانشجو‌ها بسیار مطالعه می‌کنند).
اینکه فرمودین با گذراندن دوره‌ها و گرفتن مدارک و معتبر، به جز جاوا کاپ که در جریان آموزش‌ها و آزمون‌هاش هستم، دقیقا مطرح کنید که چه آموزشگاه‌هایی و چه مدارکی؟ در ضمن مدرک دانشگاهیی برای شرکت‌های سطح بالا مهم‌تر است یا مدارکی مثل جاوا کاپ. چون همانطور که اطلاع دارید در حال حاضر مهندسی در دانشگاه آزاد بسیار رشته‌ی گرونی هست و اگر واقعا لازم نیست، پول و وقت خودم و هدر ندم. لطفا دقیق راهنمایی کنید.
سپاس از شما.

سوالات مشابه

–2 امتیاز
1 پاسخ 716 بازدید
+2 امتیاز
2 پاسخ 4.4هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 637 بازدید
...