+1 امتیاز
قبل در وسایل نقلیه توسط (843 امتیاز)

به چه نوع لنت ترمزهایی سرامیکی گفته می شود و تفاوت و مزایای این نوع لنت ترمز با سایر لنت ها در چیست؟

3 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

لنت ترمز سرامیکی نسبت به لنت ترمز های فلزی برتری های زیر را دارند:

  • سروصدای کمتری دارند.
  • در برابر سایش مقاومترند و خوردگی کمتری ایجاد می کنند.

در ضمن لنت های سرامیکی برای ماشین های سنگین توصیه نمی شود.

0 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
بعضی از تولید کنندگانِ وسایل نقلیه شروع به استفاده از لنت هایِ سرامیک به جای لنت‌های مرسومِ نیمه فلزی کردند تا پاسخگویِ شکایاتِ مشتریان خود درباره سرو صدایِ ترمز، گرد وخاک و فرسودگی باشند.

لنت سراميکي بطور عمومي ضريب خوردگي كمتر و نسبت به لنتهي معمولي و اورگانيك بدون گردو غبار مي باشد و بدليل انتقال حرارت بسيار خوب، ترمز گيري عالي و بي نظير و طول عمري مطابق با 3 تا 4 لنت معمولي دارد.

لنت ترمز سراميکي ( لنت سبز ) دوست محيط زيست مي باشد

در شرايط سرد و خنک هيچ تفاوتي بين لنت سراميکي و لنت نيمه متاليک وجود ندارد . خصوصياتي که که لنت سراميکي دارد نرم بودن آن در فشار هي متفاوت پدال ترمز مي باشد ولي در حرکات پليسي و ترمز هي پر از شوک و آني و همچنين استفاده با فركانس بالا و مكرر، ين لنت ها جوابي بسيار اعجاب انگيز از خود نشان مي دهند.

لنت هاي نيمه فلزي بدليل اصطکاک شديد ضمن آسيب رساندن به ديسک و ضرر فاحش بري محيط زيست بدليل عدم توانائي در تحمل حرارت بعد از چند مرتبه ترمز و داغ کردن کاملا کارائي خود را از دست ميدهد، و سطحي براق پيدا ميكنند كه با كاهش شديد ضريب اصطكاك همراه بوده و خطرات مالي و جاني به ارمغان خواهند آورد.

لنت‌های سرامیکی را می‌توان روی هر وسیله نقلیه که از ابتدا با لنت‌های سرامیکی OEM تجهیز شده اند یا وسایلی که با NAO بهره شده اند، نصب شوند لنت‌های سرامیکی برای جایگزینی با لنت‌های نیمه فلزیِ وسایل نقلیه سنگین پیشنهاد نمی‌گردند . در وانت‌ها و SUVهای بزرگ برای بارگذاری بالا و دماهای ترمز گیری بالا نوعاً لنت هایِ نیمه فلزی لازم است.
0 امتیاز
قبل توسط (68 امتیاز)

لنت ترمز معروف به سرامیکی در واقع از یک کامپوزیت ساخته شده که فرمول آن نزد سازنده است و ترکیب آن را افشا نمی‌کند. اما باید در نظر گرفت که با لنت معمولی که آن هم کامپوزیتی از مواد مصنوعی و فلزات و الیاف آزبست است، متفاوت است. لنت سرامیکی اول بار در خودروهای مسابقات سرعت بکار رفت زیرا عملکرد ترمز در نتایج مسابقات بسیار تاثیر داشت. مشاهده کامل مطلب

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 1.9هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 1.1هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 264 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 461 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.7هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 697 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.9هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 545 بازدید
+1 امتیاز
4 پاسخ 3.6هزار بازدید
...