+1 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (922 امتیاز)

نرم افزار های یونیورسال چه خصوصیت متفاوتی نسبت به سایر نرم افزار ها دارند؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (2.2هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

حقیقت این است که نرم‌افزارهای جدید ویندوز ۱۰ به سبک یونیورسال که از طریق فروشگاه ویندوز قابل دسترس هستند، هنوز تا حدی جدید بوده و توانایی نرم‌افزارهای سنتی مشابه را ندارند. اما نرم‌افزارهای یونیورسال ویندوز ۱۰ چند مزیت کلیدی و سودمند دارند که در ادامه شرح می‌دهیم.

نرم‌افزارهای یونیورسال به راحتی از طریق فروشگاه ویندوز بروز رسانی می‌شوند
یکی از بزرگ‌ترین کمبودهای ویندوز، نبود مکانی یکپارچه برای بروز رسانی نر‌م‌افزارها بود که هنوز هم در مورد نرم‌افزارهای سنتی صادق است. اما خوشبختانه اکنون می‌توان نرم‌افزارهای یونیورسال ویندوز ۱۰ را به وسیله‌ی فروشگاه مجازی ساخته شده به دست مایکروسافت، بروز رسانی کرد که نه تنها فرآیند نصب و بروز رسانی را برای کاربران آسان‌تر ساخته، بلکه با این کار امنیت کاربران هم افزایش یافته است.

نرم‌افزارهای یونیورسال به خوبی با کنترل کننده‌های رسانه‌ای داخلی ویندوز، سازگار شده‌اند
کنترل کننده‌های رسانه‌ای روی صفحه یا به اصطلاح فرنگی on-screen ویندوز ۱۰، نسبت به قبل بهبود یافته و قابلیت عملکرد با حالت تبلت و دسکتاپ را دارند. مایکروسافت با این کار، نرم‌افزارهای یونیورسال و سنتی را به هم نزدیک‌تر کرده است. کاربران می‌توانند در هر زمانی اقدام به تنظیم حجم صدا از طریق لمس یا دکمه‌های کنترل رسانه‌ی موجود در کی‌بورد، کنند. هنگام استفاده از دکمه‌های کنترلی کی‌بورد برای تنظیم حجم صدا، رفتن به موزیک بعدی یا قبلی و توقف پخش موزیک، منوی کنترلی مدرنی نمایش داده می‌شود که شامل دکمه‌هایی برای کنترل موارد یاد شده به اضافه‌ی دکمه‌ی بازگشت به حالت تمام صفحه‌ی نرم‌افزار است. دکمه‌های مربوط به پخش فقط هنگام استفاده از نرم‌افزارهای یونیورسالی مانند Groove Music، Netflix و Plex نمایش داده می‌شوند.

رابط کاربری نرم‌افزارهای یونیورسال به طور پیش‌فرض از ورودی لمسی پشتیبانی می‌کند
بیشتر دستگاه‌های ویندوزی در گذشته، صفحه‌ی لمسی نداشتند اما خوشبختانه تعداد این گونه دستگاه‌ها در سال‌های اخیر افزایش چشم‌گیری داشته است که برخی از آن‌ها از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. اگر از دستگاه‌های ویندوزی لمسی استفاده می‌کنید، باید قدر نرم‌افزارهای لمس پسند معرفی شده در این مقاله را بدانید!

نرم‌افزارهای یونیورسال نمای بزرگ و مطلوبی دارند
اگرچه این مزیت ممکن است ظاهر بینی باشد اما این نرم‌افزارها برای شروع کار و در نگاه اول، واقعا بهتر از سابق هستند. نرم‌افزارهای قدیمی هنوز از زبان طراحی سخت و قدیمی استفاده می‌کنند. برخی از نرم‌افزارهای مدرن با وجود این که شاید همتایان سنتی آن‌ها دارای ویژگی‌های بیشتری باشند، اما برای استفاده در طراحی جدید ویندوز ۱۰، مطلوب‌تر و ساده‌تر هستند.

با وجود مزیت‌های یاد شده، می‌توان عدم سازگاری همه‌ی نرم‌افزارها با زبان طراحی مدرن مایکروسافت را، به ویندوز ۱۰ خرده گرفت. در حقیقت بزرگ‌ترین ایراد زبان طراحی لمس پسند همین است. درحالی که بیشتر نرم‌افزارهای یونیورسال توسعه داده شده به وسیله‌ی مایکروسافت قابلیت استفاده‌ی خوب و راحتی دارند، اما گزینه‌هایی هم وجود دارند که انگار سبک طراحی مدرن مایکروسافت به آن‌ها تحمیل شده است!

در لینک زیر ، برخی از بهترین نرم‌افزارهای یونیورسالی که تجربه‌ی جالب و مطلوبی در ویندوز ۱۰ برای کاربران به ارمغان می‌آورند، معرفی شده اند:

معرفی نرم‌افزارهای یونیورسالی که ارزش استفاده در ویندوز 10 را دارند

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 153 بازدید
+1 امتیاز
0 پاسخ 254 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 945 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 478 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 658 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 302 بازدید
...