+1 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (778 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

با سلام، چه طور می توان در یک وب اپلیکشن جاوایی زمان (تاریخ و ساعت) را صورتی که سپری می شود (زنده) به همراه ثانیه نشان داد؟ مرسی.

قبل توسط (1.2هزار امتیاز)
+1
اگر تنها جنبه نمایش براتون اهمیت داره چرا در قالب صفحه تون از طریق جاوا اسکریپت این کار رو انجام نمی دید ؟!
اگر واقعا نیاز دارید داده های از سمت سرور فرستاده بشه راه حل های مبتنی بر comet و web socket مورد استفاده قرار میگیره.
قبل توسط (778 امتیاز)
مرسی
مورد اول رو نمونه کدهاش رو دیدم
اگر خواستید در مورد دوم یک مقدار کمی توضیح می دهید؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (1.2هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

می دونیم که HTTP یک پروتکل مبتنی بر client-server هست که با درخواست client یک پاسخ متناسب می ده، اما گاهی احتیاج هست که سرور بدون درخواست client اطلاعاتی رو به کلاینت بفرسته. روش های مختلف برای اینکار وجود داره دو مورد از متداولترین روش ها comet و websocket هستند.

comet یک تکنیک هست که با استفاده از تیکه تیکه (اصلاحا chunk) فرستادن response به سمت کلاینت همیشه کانال خودش رو با کلاینت حفظ میکنه ، معمولا برای اینکه چیزی سمت کلاینت آپدیت بشه اسکریپت های جاوا اسکریپت رو مداما سرور به سمت کلاینت می فرسته تا توی مرورگر کاربر اجرا بشه. بر حسب تکنولوژی و فریمورک که استفاده می کنید پیاده سازی هایی وجود داره ولی مفهوما همین توضیحی بود که داده شد.

 websocket یک استاندارد رابطه دو طرفه همزمان هست که با HTML5 تعریف شده و دو طرف بعد از یک دست دادن (handshake) از طریق http یک کانال دوطرفه همزمان بین خودشون ایجاد می کنند. websocket در حال حاضر در تمامی مرورگرها مدرن ساپورت میشه و حتی لایبری هایی برای اسمارت فون ها و embedded سیستم ها هم در دسترس هست.

هر دو این روش ها و به ویژه websocket در اکثر فریمورک های وب امروزی به طور کامل ساپورت می شوند و با توجه به نوع فریمورکتون نحوه کار باهاشون رو می تونید پیدا کنید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 962 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 72 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 168 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 69 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط taha optisun_9182757 (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 54 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 65 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 155 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 66 بازدید
...