+1 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (7.1هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
تفاوت multi-threading و multi-programming در چیست ؟
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
منظورتون از multi-programing چیه ؟
قبل توسط (7.1هزار امتیاز)
چند برنامگی یا اجرای همزمان چندبرنامه

2 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

چند برنامگی مفهومی در سطح سیستم عامل است و برنامه هایی که برروی یک سیستم عامل اجرا می شوند می توانند با تکنیک چند برنامگی از منابع سخت افزاری سیستم استفاده بهینه کنند و کاربر این حس را داشته باشد که دارد بطور همزمان چند برنامه را برروی سیستم عامل خود اجرا می کند.

multi threading مفهومی در سطح زبان های برنامه نوسی و پلتفرم های تولید نرم افزار است که به توسعه دهندگان نرم افزار این امکان را می دهد که قسمت های مختلف برنامه خود را برروی thread های مختلف اجرا کنند و سرعت اجرای برنامه خود را بالا ببرند.

در حقیقت چند برنامگی به درون برنامه و نحوه تولید آن کاری ندارد و سعی می کند با تقسیم و مدیریت منابع سخت افزاری، کارایی هر گونه برنامه که برروی سیستم عامل اجرا می شود را بالا ببرد در حالی که multi threading با اعمال روش های برنامه نویسی درون برنامه و پلتفرم تولید برنامه سعی در سریعتر اجرا شدن برنامه دارد.

+1 امتیاز
قبل توسط (1.6هزار امتیاز)
شاید با یک مثال بشود توضیح خوبی در ارتباط با سوال شما داد:

زمانی که یک راه حل( Solution ) ارائه می شود، ممکن است شامل چند پروژه متفاوت باشد که در هنگام اجرای Solution چند پروژه بصورت همزمان اجرا شده و با یکدیگر با استفاده از مکانیزم Messaging در ارتباط باشند.(Multi Programing)
حال در داخل هریک از پروژه ها ممکن است چندین Thread باشد که بایکدیگر در یک پروژه یا با چند Thread دیگر در پروژه های دیگر در ارتباط باشند.(Multi Threaduing)

سوالات مشابه

+2 امتیاز
1 پاسخ 1.2هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 455 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.6هزار بازدید
+1 امتیاز
3 پاسخ 3.4هزار بازدید
...