+2 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (1.0هزار امتیاز)

برای انتخاب یک دیتابیس اوپن سورس ما به دو گزینه MySQL و PostgreSQL مزایا و معایب هر کدام چیست؟ آیا قابلیت مهمی وجود دارد که در یکی وجود داشته باشد و در دیگری نباشد؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

در بین توسعه دهندگان باور غالب بر این است که MySQL سریعتر از PostgreSQL و در عوض PostgreSQL امکانات بیشتری نسبت به MySQL دارد، نمی خواهم بگویم که این تصور غلط است ولی در حال حاضر هم MySQL قابلیت های زیادی به خود اضافه کرده است و هم PostgreSQL از نظر سرعت و کارایی بسیار بهبود پیدا کرده و تقریبا با MySQL برابری می کند.

اما تفاوت های فنی زیادی بین این دو RDBMS وجود دارد:

  • PostgreSQL یک پایگاه داده یکپارچه است و فقط یک موتور ذخیره سازی (storage engine) دارد در حالی که MySQL دو لایه دارد، یک لایه SQL و یک لایه موتور ذخیره سازی (storage engine) که این قابلیت را به MySQL می دهد که storage engine های خاص منظور داشته باشد.
  • PostgreSQL برروی سرور های که CPU های چند هسته ای دارند بهتر عمل می کند و استفاده بهینه تری از core های CPU می کند. البته MySQL هم در نسخه های جدید بهبودهای خوبی داشته است.
  • PostgreSQL یک API کامل برای ارتباط asynchronous برای برنامه های کلاینت فراهم کرده است که باعث بالا رفتن کارایی می شود اما MySQL فقط برروی سیستم عامل لینوکس و از طریق کتابخانه های native این قابلیت را در اختیار برنامه های کلاینت قرار می دهد.
  • PostgreSQL کاملا سازگار با ACID است، اما تمام storage engine های MySQL سازگار با ACID نیستند برای مثال InnoDB کاملا با ACID سازگار است.

برای اطلاعات بیشتر و قابلیت های ریزتر می توانید ار این لینک استفاده کنید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 1.5هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 317 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 359 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 490 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.4هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 796 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.1هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 3.3هزار بازدید
...