+1 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (778 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

با سلام

استفاده از تکنولوژی های thin client مثل richfaces در مقابل تکنولوژی های rich client مثل node.js یا play یا استفاده از angular در سمت کلاینت و web service در سمت سرور، در زمانی که بار روی سرور زیاد است خیلی فرق می کند؟ این که فقط دیتا از سمت سرور بیاد و ui و قسمتی از بیزینس در سمت کلاینت انجام بشه روی پاسخ دهی سرور و سرعت اجرای برنامه خیلی تاثیر گذار است (به خصوص در زمانی که درخواست خیلی زیاد است)؟

ممنون.

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

اگر منظور شما از rich client و thin client، مقایسه تولید UI در سمت سرور یا در سمت کلاینت است. بله وقتی تعداد کابران سیستم زیاد می شود و در ادامه آن تعداد درخواست هایی که به سمت سرور فرستاده می شود در روش هایی که UI یکبار در مرورگر کاربر لود می شود و پس از آن فقط اطلاعات بین کلاینت و سرور رد و بدل می شود سرعت پاسخگویی به درخواست ها سریعتر از روش تولید UI در سمت سرور است و همچنین سخت افزار کمتری نیز مورد نیاز است.

دلایل منطقی هم برای این موضوع وجود دارد در روش تولید UI در سمت سرور یا همان thin client (برای مثال JSF)، به ازای هر کاربر یک ساختار درختی از آخرین UI ارسال شده برای هر کاربر در سمت سرور نگه داشته می شود (برای مدیریت رویداد ها و وضعیت) که این سربار حافظه دارد و کاملا به تعداد کاربران در حال استفاده از سیستم ارتباط دارد نه تعداد درخواست های آنها! در این روش وقتی یک در خواست از سمت کلاینت فرستاده می شود برای پاسخ دادن، در سمت سرور باید دو کار انجام شود ۱- جمع آوری اطلاعات ۲- ساختن UI، در حالی که در روش rich client در سمت سرور فقط اطلاعات جمع آوری می شود و برای کلاینت ارسال می شود.

پ.ن. من درباره اسم های rich client و thin client که شما برای این دو روش استفاده کردید شک دارم که برای این مقایسه کاربرد درستی دارند یا نه.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 738 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 240 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 381 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 238 بازدید
...