+2 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (22 امتیاز)

آیا میتوان مقایسه ای بین play framework و spring mvc از لحاظ مقیاس پذیری (scalability)، پشتیبانی از ajax و پشتیبانی از REST ارائه داد؟ در اینجا چند مقایسه بین frameworkهای مختلف انجام شده است اما مقایسه بین این دو framework صورت نگرفته.

من با spring mvc کار کردم و پروژه را نسبت به play framework سریعتر توسعه میدهم. از طرفی تعاریف زیادی در مورد قابلیت مقیاس پذیری و کارایی play framework شنیدم. میخواستم بدونم راه اندازی یک پروژه با استفاده از play framework می ارزد؟

2 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (70 امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

من با هر دو فرم ورک کار کردم باید بگم playframework از لحاظ امکانات و سرعت development خیلی بهتره ، مثلا همین که موقع تغییر کد جاوا نیاز به restart کردن سرور نداریم خیلی به سرعت کدینگ کمک می کنه. و کلاس های خوبی برای کار کردن با عناصر فرم در اختیار میگذاره. لایه caching‌  داخلی داره که می تونید به راحتی ازش استفاده کنید. و سیستم url routing داره که خیلی راحت می تونید url رو به controller مپ (Map) کنید.

از لحاظ مقیاس پذیری هر دو فریم ورک خوب هستند. ولی خب شعار  play framework مقیاس پذیری بالاست که خیلی خوب تو این زمینه عمل کرده. که اونم به خاطر معماری خوب ، لایه caching داخلی ، non blocking IO بودن و ... هستش.

از لحاظ سرعت هم play framework واقعا بسیار خوب هست. حتی توی benchmark ها play framework  رو با nodejs مقایسه می کنند.اونم به دلیل اینکه از وب سرور netty استفاده می کنه که event driven هست. البته play framework  رم بیشتری استفاده می کنه.

از لحاظ maintenance هم Spring MVC بسیار بهتره. چون play‌ از. scala برای  view هاش استفاده می کنه و خوندن کد scala بسیار سخت تر هست. به طوریکه هر چی پروژه بزرگتر می شه پیچیدگی برنامه خیلی زیاد می شه و وقت بسیاری باید صرف کنید تا از کدهای قبلی سردر بیاورید.

از لحاظ مستندات هم خب spring mvc فریم ورک قدیمی تریه و خیلی مستندات کاملتری نسبت به play داره.

قبل توسط (22 امتیاز)
+1
بجای scala میشه از japid استفاده کرد که هم سرعت بالایی در بارگذاری تغییرات داره و هم بدلیل استفاده از templateهای مبتنی بر جاوا از خوانایی بیشتری برخورداره. به www.playframework.com/modules/japid مراجعه کنید.
ممنون از جواب خوبتون.
سوال شده 8 سال قبل در برنامه نویسی توسط (778 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره 8 سال قبل توسط
مقایسه play framework با java ee
+1 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

در مورد مقایسه مقیاس پذیری Play می تونم بگم چون Play یک فریم ورک stateless است و همچنین با Akka یکپارچه است، در مباحث مقیاس پذیری خیلی برتر از Spring MVC است. 

هر دو فریم ورک از AJAX و REST پشتیبانی می کنند و امکانات خوبی در اختیار قرار می دهند و چون امکان استفاده از کتابخانه های جاوا در هر دو وجود دارد تقریبا با هم برابر هستند مگر اینکه قابلیت خاصی مدنظرتان باشد. 

به نظر من دلیل اینکه شما با Spring MVC سریعتر پروژه رو توسعه می دهید به این بر میگرده که مهارت بیشتری در Spring MVC دارید. 

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 448 بازدید
سوال شده 8 سال قبل در برنامه نویسی توسط java_ (778 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 362 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 601 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 303 بازدید
سوال شده 5 سال قبل در برنامه نویسی توسط یوری (426 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 191 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 692 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 353 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 4.9هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 357 بازدید
...