+2 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (892 امتیاز)

برای تقویت حافظه با استفاده از خوراکی های طبیعی چه چیزهایی وجود دارد؟ آیا این خوراکی ها برای سن و سال های مختلف تاثیر متفاوتی دارند؟

3 پاسخ

+4 امتیاز
قبل توسط (7.1هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
- مصرف مواد غذایی شیرین به عنوان صبحانه موجب تقویت حافظه می شود.مواد غذایی شیرین حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است که موجب افزایش سطح گلوکز خون در طی دو ساعت پس از مصرف می شود و این افزایش نقش زیاد در تقویت حافظه دارد. مواد غذایی شیرین اگر با مواد پروتینی مانند شیر ، خرما و عسل مصرف شوند ،موجب افزایش هوشیاری بیشتر در فرد می شود.
- ويتامين B بهترين تغذيه حافظه است و موز داراي اين منبع غني ميباشد.
- چاي گياهي بنوشيد : آهن براي عملکرد صحيح حافظه ضروري است و نوشيدني هاي کافئين دار به علت دارا بودن موادي به نام " تانن " ( اسيد تانيک) که ٧٥ درصد آهن موجود در بدن را از بين مي برند باعث اختلال در حافظه می شود .

برخی ازموادی که درتقویت حافظه موثرهستند درگروه های سنی مختلف وحتی بین زنان ومردان دارای تاثیرات متفاوتی هستند. مثلا تاثیر حفاظتی قهوه از مغز با افزایش سن نیز افزایش می یابد ،طبق تحقیقات مشخص شده که نوشیدن قهوه می تواند در تقویت فعالیت حافظه و تفکر زنان مسن موثر باشد. نوشیدن قهوه در فعالیت ذهنی مردان تاثیری ندارد، شاید به این خاطر که زنان در برابر تاثیر کافئین حساس ترند و شاید بدن مردان در برابر نیروی محرک کافئین متفاوت عمل کند و شاید هم متابولیزم کافئین در بدن مردان متفاوت باشد
+2 امتیاز
قبل توسط (7.0هزار امتیاز)
- كافئين: براي اينكه توان خود را براي تمركز كردن بهبود ببخشيد روزانه مقدار متعادلي كافئين مصرف كنيد. البته نكته اصلي اين است كه مصرف ملايم و متعادل كافئين، راز دستيابي به نتيجه دلخواه است. چون مصرف زياد كافئين نتيجه عكس دارد و در واقع امكان تمركز كردن را از شما سلب مي‌كند.

- قند طبيعي: با مصرف مواد قندي طبيعي مثل ميوه‌هاي تازه يا غلات سبوس دار مي‌توانيد بدون نگراني از افزايش دور كمر، تمركز خود را بيشتر كنيد. البته به ياد داشته باشيد كه تاثير مواد قندي طبيعي در اين زمينه كوتاه مدت است.

- ماهي: دو نوبت در هفته از ماهي‌هاي غني از چربي امگا – 3 استفاده كنيد تا مغزتان مواد غذايي و ويتامين‌هاي لازم براي رشد و فعاليت مناسب را بدست آورد. در صورت امكان از ماهي‌هاي مثل ماهي سالمون استفاده كنيد كه حاوي جيوه اندك يا فاقد آن باشد.

- تمشك آبي: با مصرف تمشك آبي مغز خود را در برابر آلزايمر و زوال عقل بيمه كنيد. مطالعات نشان مي‌دهد حيوانات آزمايشگاهي كه از اين ميوه مفيد استفاده مي‌كنند، توانايي يادگيري‌شان بهبود پيدا مي‌كند.

- ذرت: با افزودن مقدار كمي پاپ كورن ساده به غذاي خود مي‌توانيد از مزاياي قابل توجه آن در بهبود قدرت تمركز، بهره‌مند شويد. اين ميان وعده خوشمزه حاوي ويتامين‌هاي B6، B12 و E است كه به تقويت تمركز، حافظه و قدرت مغزي كمك مي‌كند.

- آووكادو: اين ميوه چرب كلسترول بد را پايين مي‌آورد و خط تشكيل پلاك‌ها را كاهش مي‌دهند در نتيجه جريان خون بهبود مي‌يابد و سوخت بيشتري به مغز مي‌رسد. اين ميوه در عين حال سرشار از امگا-3 است. آووكادو جايگزين مرغوبي براي غذاهايي دريايي و براي افرادي است كه ماهي دوست ندارند.

- مغزها و دانه‌ها: با خوردن مشتي از مغزها و دانه‌هاي مورد علاقه خود مي‌توانيد مقادير قابل توجهي از آنتي اكسيدانها و پروتئين‌هاي مفيد را وارد بدن خود كنيد كه براي تقويت حافظه موثر هستند. مغزها و دانه‌ها در واقع مغز شما را در بلندمدت در برابر كاهش توان ذهني محافظت مي‌كنند.

- سبزيجات سبزرنگ: اين سبزيجات مثل اسفناج و بروكلي چون غني از فوليك اسيد هستند، ذهن شما را هوشيار و قوي نگه مي‌دارند.

- صبحانه كم كالري: براي بهبود قدرت تمركز و ذهن، روزتان را با يك صبحانه سبك آغاز كنيد و در آن ميوه‌ها، لبنيات و بقولات حاوي كالري پايين اما فيبر زياد را بگنجانيد.

- مكمل‌ها: اگر نمي‌توانيد روي غذاهايي كه هر روز مي‌خوريد متمركز شويد با پزشك خود درباره يك رژيم مناسب از مكمل‌هاي مورد نياز بدن خود مشورت كنيد. ويتامين‌هاي تقويت كننده مغز مثل ب، ث و اي و نيز ريزمغذي‌هايي چون بتاكاروتن، منيزيم، جينسينگ و جينكو به تقوي حافظه و قدرت تمركز كمك مي‌كنند.
منبع :http://fa.parsiteb.com/
0 امتیاز
قبل توسط (843 امتیاز)

میوه هایی که باعث تقویت حافظه می شوند:

  • انگور: انگور حاوی فسفات زیادی است که غذای مغز و سلسله‌ اعصاب است و باعث ازدیاد هوش و حافظه می‌شود.
  • انار: خوردن انار، ذهن را نیرو می‌بخشد و موجب تقویت حافظه می‌گردد.
  • انجیر: انجیر به علت داشتن کلسیم و فسفر فراوان ،سبب تقویت استخوان‌ها و رشد کودکان شده و ویتامین‌های آن موجب تقویت چشم می‌شود. این میوه منبع تولید انرژی است. انجیر خشک قدرت غذایی فراوانی دارد و مقوی مغز و اعصاب است.
  • سیب: بوییدن و خوردن سیب موجب نشاط، شادی، تقویت حافظه و سلسله‌ اعصاب می‌شود. البته به شرطی که تازه باشد.

منبع : نسل فردا

قبل توسط (930 امتیاز)
لطفا لینک سایت رو بذارید.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 719 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 76 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 266 بازدید
سوال شده 5 سال قبل در درمان و پزشکی توسط engineer (843 امتیاز)
+2 امتیاز
3 پاسخ 1.6هزار بازدید
+2 امتیاز
2 پاسخ 551 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 542 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 256 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 441 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 67 بازدید
...