+1 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (7.0هزار امتیاز)
چرا حجامت توسط برخی مورد توصیه است؟ آیا این کار موثر و مفید و قابل اطمینان است؟ چه افرادی باید حجامت کنند؟

3 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (7.0هزار امتیاز)
 
بهترین پاسخ

حجامت درمانی یا Cupping therapy یک روشی از طب جانبی در چین باستان بوده که با ایجاد خلا در  محلی از پوست انجام می شود. این خلا جزیی در فنجان و یا هر وسیله مشابه دیگر به کمک گرما یا مکش  به وجود می آید . در حجامت تر قبل از ایجاد خلاء خراشهایی روی سطح پوست ایجاد می‌شود تا ایجاد خلا منجر به خروج خون از بدن شود.

این عمل همراه با کبودی های دردناک موقتی  و ریسک اندکی از سوختگی است .

حجامت به چند روش انجام می شود:

حجامت خشک:در برخی منابه این حجامت به 300 هزار سال قبل میلاد برمیگردد. در این روش به کمک یک ابزار شیشه ای یا پلاستیکی که مانند لیوان یا زنگ می باشد(از پمپ مخصوص اینکار نیز استفاده می شود) ایجاد خلا صورت می گیرد که در گذشته از ابزارهایی مانند شاخ، سفال، برنز و فنجان بامبو نیز استفاده می شده است. فشار هوا در اثر حرارت دادن لیوان و یا هوای داخل لیوان و با گذاشتن روی پوست و سر شدن تدریجی که سبب مکش پوست به داخل لیوان می شود، ایجاد می گردد.

حجامت آتش: در این روش یک توپ کوچک پنبه ای که در الکل 50٪ یا بیشتر غوطه ور روشن می کنند و برای چند ثانیه در داخل فنجان قرار می دهند و فنجان را روی بدن بیمار قرار می دهند و بدیت ترتیب خلا با سرد شدن هوای داخل فنجان ایجاد می شود و اگر از روغن استفاده شده باشد می توان فنجان را روی کلیه ی نقاط انرژی بیمار حرکت داد.

حجامت مرطوب: این حجامت در اسلام بنا به گفته های محمد بخاری، مسلم بن حجاج نیشابوری و احمد بن حنبل توسط پیامبر بسیار سفارش و توصیه شده است . در این روش ابتدا مکش اولیه حدود 3 دقیقه انجام می شود و سپس با چاقوی کوچکی خراش هایی را بر سطح مکیده شده ایجاد می کنند و سپس مکش دوم انجام می گیرد

تجربه نشان داده است که حجامت مرطوب در درمان کمر دردهای غیر متمرکز و خفیف و سردردهای فرکانسی موثر است.

البته با توجه به آلودگی های احتمالی در این روش سازمان انتقال خون تا یکسال پس از انجام حجامت از فرد حجامت شده خون دریافت نخواهد کرد

 

 

 

+3 امتیاز
قبل توسط (1.6هزار امتیاز)
حجامت یکی از روش های استخراج خون از بدن هستش، که عموم مردم بر این باورند که حجامت باعث استخراج خون آلوده و غیر قابل استفاده از بدن است. اما این باور کمی هم مشکل دارد چون بدن از کبد به عنوان تصفیه خانه خون استفاده می کنه ونیازی به تخلیه خون نمی باشد.

زمانی که شما خون اهدا می کنید یا حجامت می کنید در هر صورت خونی از بدن شما خارج می شه و بدن بصورت اتوماتیک شروع به تولید خون جدید از طریق سلول های مغز استخوان  می کنه و شما احساس سرزندگی می کنید.

در کل پیشنهاد نمی کنم حجامت کنید، چون جای تیغ هایی که زده می شه روی بدنتون می مونه و بهداشتی بودن محلی که برای حجامت مراجعه می کنید از اهمیت زیادی برخورداره.
و نکته منفی اینجاست که بعد از حجامت تا چند وقت نمی تونید خون اهدا کنید!
تقریباً هر 3 ماه خون اهدا می کنم و از این کار لذت می برم.
+3 امتیاز
قبل توسط (30 امتیاز)
درسته با حجامت کردن جای برشهای تیغ روی کمر باقی میمونه اما این کاررو میشه با زالوهای بهداشتی که عطاریهای مجاز دارند و این کارو هم خودشون انجام میدن انجام داد.به طور کلی حجامت در فاصله اردیبهشت ماه هر سال پیشنهاد شده و برای بدن نه آنچنان مفیده و نه مضر اما خوب هست

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 185 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 465 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 11 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 7 بازدید
سوال شده 3 هفته قبل در درمان و پزشکی توسط mahya-r (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 14 بازدید
سوال شده 1 ماه قبل در درمان و پزشکی توسط هوژینا (0 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 116 بازدید
سوال شده 1 ماه قبل در درمان و پزشکی توسط soheila (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 127 بازدید
سوال شده 1 ماه قبل در درمان و پزشکی توسط Parimoradi (0 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 19 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 9 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 12 بازدید
سوال شده 1 ماه قبل در درمان و پزشکی توسط fatemehMOUSAVI (0 امتیاز)
...