0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (7.0هزار امتیاز)
سرطان پروستات چرا و چگونه بوجود می آید و چه عواملی مسبب آن می باشد؟ چگونه می توان از ایجاد این مشکل پیشگیری کرد؟

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (7.0هزار امتیاز)
 
بهترین پاسخ
سرطان پروستات بیشتر در مردانی با سن بالا اتفاق می افتد و در مردان زیر 40 سال بسیار نادر می باشد. افرادی که بالا 65 سال دارند، سابقه بیماری در خانواده آنها وجود دارد و برخی تغییرات ژنیتیکی دا دارایند مستعد این بیماری می باشند

علایم این بیماری به صورت درد در هنگام دفع ادرار و دردکمر و ...  بروز می کند و به کمک تست های مخصوص این بیماری قابل تشخیص است از جمله بیوپسی و PSA.  با بروز این مشکل در بیمار یکی از روش های شیمی درمانی، پرتو درمانی، هورمون درمانی و جراحی توسط دکتر تجویز می شود.

مصرف برخی مواد غذایی از جمله فلورات که نوعی ویتامین B است که در برخی از مواد غذایی مانند سبزیجات سبز، لوبیا و آب پرتقال است می تواند سبب کاهش بروز این بیماری شود.

اسید فولیک یک نوع از فولات است که توسط انسان تولید شده است و در مکمل های ویتامین و غذاهای غنی شده، مانند نان غلات کامل و غلات و حبوبات یافت می شود. یک مطالعه 10 ساله نشان داد که خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردانی که به اندازه کافی در رژیم غذایی خود فولات مصرف می کنند کمتر بود.
0 امتیاز
قبل توسط (68 امتیاز)

سرطان پروستات:
سرطان پروستات، رشد بدخیم سلول‌های پروستات است که معمولاً آهسته و در درون پروستات در طی سال‌ها رشد می‌کند و در این مدت علائم کمی ‌ایجاد می‌کند. اما به مرور زمان به بیرون از پروستات گسترش می‌یابد. ممکن است به بافت‌های دورتر مانند استخوان‌ها، ریه‌ها و کبد نیز دست‌اندازی کند. علائم و نشانه‌ها به میزان پیشرفت بیماری بستگی دارد. این بیماری شایعترین بدخیمی‌ منجر به مرگ، بعد از سرطان ریه است.

علائم سرطان پروستات و روش‌های پیشگیری 

سوالات مشابه

0 امتیاز
3 پاسخ 497 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 665 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 1.2هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در درمان و پزشکی توسط mp (7.0هزار امتیاز)
0 امتیاز
2 پاسخ 320 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 311 بازدید
+1 امتیاز
3 پاسخ 386 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 243 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 833 بازدید
...