+1 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (27 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

با سلام

در نتیجه جستجوی مثلا سایت آپارات (در گوگل بنویسید آپارات و جستجو کنید) یک تولبار سرچ و بخشهای مختلف سایت یا منوی سایت با توضیحات می آید .چگونه میتوان برای یک سایت این امکان را در گوگل ایجاد کرد؟

1 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (27 امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
چگونه سرچ باکس سایت خود را در گوگل ایجاد کنیم؟
 

گوگل برای برند های شناخته شده در اینترنت، امکانی در نتایج جستجو خود به نام Sitelink Search Box ایجاد کرده است. به وسیله ی این امکان کاربران بدون آنکه به محتوای اشتباه سایت های دیگر بروند خیلی راحت تر و سریع تر به اطلاعات مورد نظرشان دسترسی پیدا می کنند.

برای ایجاد جعبه جستجو در سایت برندهای اینترنتی کافیست چند مرحله ساده را پشت سر بگذارید!

1) ابتدا باید در طراحی سایت خود یک موتور جستجوگر اضافه کنید به این ترتیب کاربران پس از انتخاب و تایپ کردن کلمه یا عبارت به صورت مستقیم در سایت شما به جستجو می پردازند و به اطلاعات مورد نظرشان دسترسی پیدا می کنند.

بهتر است برای این کار از موتور جستجوگر پیش فرض گوگل استفاده کنید. لازم به ذکر است که بدون داشتن موتور جستجوگر نمی توانید در سایت خود یک سرچ باکس داشته باشید.

2) برای نهایی کردن فعال سازی سرچ باکس باید یک سری نشانه گذاری (schema.org) در صفحه اصلی سایتتان قرار دهید. لازم نیست در تمامی صفحات سایت این کار را انجام دهید. این نشانه ها باید به موتور جستجوگر سایت و کلمه و یا عبارت جستجو شده اشاره کنند، برای نگهداری عبارت جستجو شده در سرچ باکس باید در یک براکت یک متغییر قرار دهید . برای این منظور باید از target و SearchAction بهره ببرید.

3) صبر کنید! بله این مرحله سوم است و احتیاجی نیست جز صبر کردن عمل دیگری را انجام دهید. باید منظر بمانید تا گوگل متوجه عملیات فعال سازی سرچ باکس شما بشود و آن را فعال سازد. برخی اوقات این مرحله مقداری زمانبر میشود پس باید حوصله به خرج دهید.

توجه:

    از ایندکس شدن سایت خود در گوگل اطمینان خاطر یابید.
    سرور شما باید UTF-8 را پوشش دهد.
    برای آنکه گوگل آدرس صحیح را انتخاب کند از تگ rel=canonical  استفاده کنید.

منبع: http://sitedesign-co.com

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 260 بازدید
+2 امتیاز
0 پاسخ 269 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 69 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 373 بازدید
0 امتیاز
4 پاسخ 460 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 295 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 1.8هزار بازدید
...