0 امتیاز
قبل در بازار و اقتصاد توسط (690 امتیاز)

بیمه اختیاری و بیمه اجباری چه تفاوتی با یکدیگر دارد؟ چه کسانی می توانند بیمه اجباری داشته باشند و چه کسانی نمی توانند؟

4 پاسخ

+3 امتیاز
قبل توسط (308 امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
بيمه اختياري بيمه اي است كه شخص به درخواست خودش و با توجه به شرايطش ان را براي خود  و خانواده تحت پوشش  تهيه ميكند.....و بيمه اجباري بيمه اي است كه شخصي به دليل كار كردن در شركت يا اداره اي بدون انتخاب شخصي نوع بيمه  ...بيمه ميشود.

مثلا شخصي كه جايي استخدام ميشود كه ان شركت پرسنلش را بيمه ميكند ...او نيز بيمه ميشود و نوع بيمه اش اجباري است
0 امتیاز
قبل توسط (68 امتیاز)

بر اساس قانون تامین اجتماعی دو دسته بیمه داریم:
بیمه‌های خویش فرما: این نوع بیمه به دو دســته تقســیم می‌شود: ۱) بیمه اختیاری ۲) بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد. بیمه اختیاری برای کسانی است که تحت پوشش بیمه خاصی قرار ندارند. متقاضی این نوع بیمه، موظف است خود حق بیمه را در زمان تعیین شده پرداخت نماید.
بیمه اجباری: بیمه اجباری شامل تمامی مشمولین قانون کار و کسانی است که در قبال دریافت مزد و حقوق در کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و شرکت‌ها مشغول به کارند.
تفاوت‌های که بیمه اختیاری با بیمه اجباری دارد.

0 امتیاز
قبل توسط (10 امتیاز)

سلام. بیمه اختیاری یا خویش فرما بیمه ایی که خودمون خودمون رو بیمه می کنیم. ولی بیمه اجباری بیمه ایی که جایی مشغول به کار هستیم و کارفرما مارو بیمه کنه. اگه می خواید اطلاعات کاملی درباره بیمه خویش فرما یا اختیاری پیدا کنید به سایت دادگر 742 مراجعه کنید. تمام موارد مورد نیاز برای انواع بیمه رو توضیح میده. همچنین اگه دنبال اطلاعات کامل درباره بیمه تامین اجتماعی، مشاور بیمه تامین اجتماعی و وکیل بیمه تامین اجتماعی هستین این سایت مرجع خوبیه. 

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

درود. البته در بیمه های بازرگانی هم نظیر بیمه خودرو بیمه های اجباری و اختیاری وجود دارد. به عنوان مثال همه وسیله های نقلیه موتوری طبق قوانین جاری کشور به اجبار باید حتما بیمه شخص ثالث داشته باشند و در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث جریمه برایشان در نظر گرفته می شود اما بیمه بدنه خودرو اختیاری است و شما جهت جبران خسارت واره بر خودروی خودتان در صورتیکه مقصر تصادف شما باشید یا خودرو ورد سرقت قرار گیرد می توانید از بیمه بدنه خودروتان استفاده کنید. همچنین با توجه به قانون خودروهای نامتعارف اگر شما مالک خودرویی با ارزش بییشتر از نصف دیه ماه حرام هستید ( 600 میلیون تومان در سال 1402) داشتن بیمه بدنه برای شما ضروری می باشد چون در صورت وقوع تصادف ، مقصر حادثه صرفا معادل خسارت وارده به یک خودرو متعارف باید به شما خسارت پرداخت کند و مابالتفاوت رو اگر بیمه بدنه نداشته باشید باید خودتان از جیبتان ضرر کنید.

برای تهیه بیمه بدنه با تخفیف تا سقف 85 درصد می تونید اینجا کلیک کنید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 367 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 554 بازدید
...