+3 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (308 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

اطلاعاتی درباره playf ramework و کاربردش میخواستم بدونم

1 پاسخ

+3 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

Play یک فریم ورک برای توسعه برنامه های تحت وب است (مثل Ruby on Rails یا Spring MVC و ...). زبان های برنامه نویسی که در Play قابل استفاده هستند جاوا و Scala هستند.

Play برای تولید برنامه های تحت وب از معماری MVC تبعیت می کنه. یکی از مزیت های مهم Play  اجرا شدن اون روی JVM، که باعث میشه برنامه های تحت وب تولید شده با Play سرعت اجرای بالایی داشته باشند (در مقایسه با فریم ورک هایی که روی JVM نیستند مثل Ruby on Rails).

Play برای تولید برنامه های تحت وب، وب سایت و Single Page Web Application مناسب است و همچنین برای پیاده سازی سرویس های REST و Push Server ها ابزار های خوبی ارائه می دهد.

یکی از مزایای اصلی Play، تست پذیر بودن است بدین معنی که Play Framework بهمراه ابزار های تست فوق العاده ای عرضه می شود که در فرآیند های توسعه نرم افزار امروزی خیلی واجب هستند.

مزیت دیگر Play این است که بخاطر معماری stateless آن بسادگی Scale می شود و علاوه بر این چون هسته Play به کتابخانه Akka وابستگی مستقیم دارد و با آن یکپارچه شده است. برای موارد توزیع شده و Scalable خیلی راحت می توان از Akka در Play  استفاده کرد.

Play برای اجرا شدن بر روی JVM هیچ نیازی به Java EE Application Server ها ندارد و این باعث می شود بسیار سریع و سبک وزن باشد، توصیه می کنم برای درک بهتر این موضوع اسلاید Why Play Framework is fast را نیز مشاهده کنید.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 340 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 349 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 215 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 272 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 848 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 450 بازدید
سوال شده 8 سال قبل در برنامه نویسی توسط java_ (778 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 137 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 194 بازدید
...