0 امتیاز
قبل در وسایل نقلیه توسط (0 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

در زمستان، اغلب به دلیل زیاد شدن رطوبت داخل اتاقک ماشین، روی شیشه‌ها بخار می‌نشیند.
سوال: اگر در زمستان بخاری ماشین روشن باشد، با پایین کشیدن شیشه‌ی پنجره‌ها، امکان دارد شیشه‌ی جلو بخار بگیرد؟ یعنی بخار گرفتن شیشه‌ی جلو، هنگامی که بخاری روشن است، ربطی به باز شدن پنجره‌ها دارد؟

2 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (484 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

خب آره دیگه؛ تو زمستون هوای بیرون سرده، هوای داخل ماشینم به خاطر روشن بودن بخاری، گرمه. وقتی هوای گرم داخل ماشین به شیشه ی سرد اون برخورد می کنه، روی شیشه رو بخار می گیره.

حالا وقتی شیشه رو می یاری پایین، هوای سرد بیرون میاد داخل و با هوای گرم این تو، مخلوط میشه؛ نتیجه این میشه که هوای داخل ماشین از اون گرمای زیادش به یه دمای پایین تری میرسه که، وقتی به شیشه می رسه، روی اون بخار نمیشه.

برای جلوگیری از تشکیل بخار آب روی شیشه، محلول هایی عرضه شده که، وقتی روی سطح شیشه ی سرد، پخش بشه، دیگه شیشه بخار نمی گیره.برای حموم خیلی خوبه!

+1 امتیاز
قبل توسط (20 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

دلیل بخار کردن این است که هوای داخل به دلیل تنفس افراد دارای رطوبتی بیشتری میشود رسیدن این رطوبت به شیشه سرد مثل همان اتفاقی است که برای لیوان آب یخ می افتد و لیوان به اصطلاح عرق میکند یا در واقع مولکول های آبی که در هوا هستند را جذب خود میکند زیرا که گرمای آنها را به خود جذب میکند چرا رطوبت بالا میرود؟ مهم ترین دلیل تنفس انسان هستش که باعث بیرون دادن بخار و بالا رفتن رطوبت فضای بسته ماشین میشود برای این که شیشه رطوبت نگیرد چه کنیم؟ حتماً نوار های گرمایی شیشه پشتی را دیده اید، وقتی شیشه گرم میشود دیگر مولکول های آب به آن نمیچسبند و تشکیل قطرات آب و در نتیجه بخار را نمیشود. پس باید شیشه ها را گرم کنید با استفاده از جریان گرم هوا برای از بین بردن بخار روی شیشه. پایین دادن شیشه هم موجب بیرون رفتن رطوبت اضافی و عادی شدن هوا میشود ولی راه حل منطقی تر روشن کردن بخاری و هدایت جریان هوا به سوی پنجره است(کانال های زیر شیشه)

سوالات مشابه

+2 امتیاز
2 پاسخ 32.0هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 1.1هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 1.3هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 620 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 5.1هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 702 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 1.4هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 4.2هزار بازدید
+1 امتیاز
4 پاسخ 22.5هزار بازدید
...