+1 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (7.0هزار امتیاز)
چطور می توان چرم طبیعی را از چرم صنعتی تمیز داد . هر کدام چه ویژگی هایی دارند؟
قبل توسط (7 امتیاز)
انتقال داده شده قبل توسط
اتفاقا این سوال همیشگی منم هست. بابت این قضیه هم برخی مواقع کلاه سرم رفته و پول زیادی بابت کیف و کفشی که چرم طبیعی نبوده پرداخت کردم. لطفاً اگه به جواب قانع کننده ای رسیدین، با بقیه share کنید تا ما هم استفاده کنیم.

2 پاسخ

+3 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
برخی از کالاهای چرمی اگر با چرم اصل تولید شده باشند، معمولا دارای شناسنامه بوده که اطلاعات مربوط به کالا در آنها درج شده است. در مورد برخی از محصولات چرمی اگر امکانش وجود داشته باشد، به قسمتهای برش خورده آنها نگاه کنید. اگر در آن بخشها نشانه‌ای از حالت پلاستیکی و نرم مشاهده کردید چرم طبیعی نیست. چرم را لمس کنید. چرم طبیعی بسیار نرم و منعطف است. چرم را بو کنید. چرم طبیعی بوی مشخص و خاص دارد که هرگز نمی‌توان از آن کپی‌برداری کرد. به بافت چرم نگاه کنید اگر گره‌ها، خلل و فرجهای آن طبق الگویی قابل شناسایی باشد، چرم مصنوعی است. چرم طبیعی و مصنوعی را از پشت آنها نیز می‌توان از هم تشخیص داد. چرم مصنوعی دارای پوششی در قسمت پشت است که هنگام برش آسیب می‌بیند و کاملا مشخص است.اگر پشت جنس موردنظر اثري از نخهاي توري شکل مشاهده کرديد، ترديد نکنيد که مصنوعي است. چرم طبيعي را خيلي آسان از طريق پرزهايي مي‌توان شناخت که از کل جنس جدا نيستند و به زحمت از روي آن کنده مي‌شوند، حالتي دقيقا شبيه به وقتي که يک گوله پشم يا پنبه را به دو قسمت تقسيم مي‌کنيد و الياف آن يکي يکي از لا به لاي هم در مي‌آيند.درزها و محل دوخت کفش يا کت يا هر وسيله چرمي ديگري که داريد را بررسي کنيد. معمولا با دقت کافي مي‌توانيد يك لبه برش خورده هرچند کوچک را پيدا کنيد که پشت چرم را ببينيد يا لمس کنيد. اگر پشت چرم لايه نخي داشت يا تار و پود نخي چسبيده بود، مصنوعي است، اما اگر جنس پشت چرم حالت پوستي و کرک دار و نرم بود، يعني چرم طبيعي است.
0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

تفاوت اساسی این دو در این است که چرم اصل از پوست حیوانات مانند گاو ، گاومیش یا گاو کشاورزی ساخته می شود. از طرفی چرم مصنوعی از مواد پلاستیکی ساخته می شود و سپس با استفاده از موم ، رنگ یا رزین در آن رنگ و بافت ایجاد می کنند .

بزرگترین تفاوت این دو در این است که چرم واقعی واقعاً بی نظیر است ، زیرا هیچ دو پوسته ای ( چرمی) یکسان نیستند. چرم گاو اغلب دارای مشخصه هایی از منشأ آن است ، مانند جای کشش ، زخم و رگ ها که این به ویژگی و زیبایی محصول می افزاید. چرم اصل همچنین دارای منافذ و علائم متناقض است ، به این معنی که به زیبایی از بقیه متمایز شده و ظاهری متمایز دارد. چرم مصنوعی بسیار یکنواخت می باشد- حتی اگر برای طبیعی جلوه کردن آن تلاش شده باشد چون منافذ آن به صورت مصنوعی ایجاد شده.

تو این مقاله اطلاعات کامل اومده
 

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 56 بازدید
سوال شده 2 سال قبل در گوناگون توسط ghazal rasha_1723961 (80 امتیاز)
+1 امتیاز
0 پاسخ 118 بازدید
+2 امتیاز
2 پاسخ 172هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 430 بازدید
سوال شده 6 سال قبل در علم و دانش توسط sina-z (1.3هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 595 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 443 بازدید
...