0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (59 امتیاز)
پداگولوژی چیست وکاربرد؟

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (2.5هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
 

با سلام
پداگولوژی شیوه خاص و فلسفه برای تدریس است که در جهان در حال پژوهش است ولی در ایران و کشور های جهان سوم نه.

«پداگوژی» در گذشته هنر و علم تربیت کودکان بود و اغلب مترادف با واژه تدریس یا تعلیم و آموزش به کار برده می‌شد. اکنون «پداگوژی» مفهوم گسترده‌تری یافته است و در موارد مختلفی به کار می‌رود از جمله؛ علم، اخلاق، فلسفه علمی، فنون مختلف و آفرینش آثار زیبا. اما مهمترین دستاوردی که از پداگوژی انتظار می‌رود، این است که فراگیران با این روش به جای اینکه نگرش و مهارت‌های خود را مستقیما از معلمان خود دریافت کنند، بتوانند با راهنمایی معلمان، به کشف و نوآوری برسند و یاد بگیرند که به چه دانشی، نگرشی و یا مهارتی نیازمندند و چگونه و از چه راهی می‌توانند آن رابه دست آورند.
پداگوژی هنر یا علم وجودی یک معلم است. این اصطلاح عمومأ به استراتژی ها یا راهبردهای آموزش مربوط  می شود، که برخی ها ازآن به عنوان سبک یادگیری نیز یاد می کنند.پداگوژی که در در لغتنامه ها از آن به معنی "روش آموزگاری"، "فن تعلیم"، "علم تعلیم" ترجمه شده، گهگاهی هم به عنوان استفاده صحیح ازراهبردهای آموزشی در جریان فرایند یاددهی و یادگیری نیز تعریف می شود. برای نمونه، پائلو فریر، از روش آموزشی بزرگسالی خود به عنوان پداگوژ انتقادی یاد می کند.
در ارتباط با استراتژی های آموزشی، اعتقادات فلسفی خود معلم از آموزش بوسیله دورنمای دانش و تجارب شاگردان، موقعیت های شخصی و محیطی و نیز اهداف یادگیری که از طریق تعامل دانش آموزان و معلمان تنظیم می گردد، اداره می شوند.
هدف نهايي، از كاربست الگوي تدريس پداگوژیک يادگيري از طريق همياري و دستيابي به فعاليت‌هاي عالي ذهني است.يادگيري از طريق همياري كه در شروع اين قرن ازطرف جان ديويي مطرح شد، در چند سال اخير از بحث‌هاي دائمي آموزش شده است.
به این ترتیب، فراگیران وارد فرآیند کشف، نوآوری و در یک کلام، خلاقیت می‌شوند و اینجاست که هنرها و از جمله مهمترین و بهترین آنها برای دستیابی به این هدف،‌وارد میدان می‌شوند و «تئاتر پداگوژیک» مفهومی کاربردی و نوین پیدا می‌کند.

خلاصه

پداگوژی می تواند بعنوان روش تدریس معلم محور  تلقی شده و مخالف اندروگوژی.

 

 
 
 
 
 
 
 
0 امتیاز
قبل توسط (217 امتیاز)
پداگوژی یکی از دوره های آموزشی فنی و حرفه ای است که در آن شیوه تدریس و طرح درس مشخص میشه و کسی که این مدرک رو می گیره به همراه مدرک مربی گری اگه داشته باشه می تونه تو آموزشگاه ها تدریس کنه. آزمونش هم عملیه هم کتبی. که تو آزمون عملی باید بری تدریس کنی از روی طرح درسی که قبلا آماده کرده اید.

سوال مشابهی یافت نشد

...