0 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (1.3هزار امتیاز)

LaTeX برای چه کار هایی استفاده می شود؟

1 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (4.9هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

به طور خلاصه لاتک نرم‌افزاری برای حروف‌چینی است و تقریبا هر کاری را که مربوط به حروف‌چینی باشد می‌تواند به خوبی انجام دهد البته یکی از جنبه‌های برجسته لاتک توانایی حروف‌چینی متون ریاضی است.

لاتک با واژه‌پردازهایی چون Microsoft Word فرق می‌کند. اولین تفاوت این است که در ورد خروجی ما همان چیزی است که می‌بینیم اما در لاتک چیزی که در ابتدا می‌بینیم بیشتر شبیه کدهای برنامه‌نویسی است و خروجی در مرحله بعدی تولید می‌شود.

بعضی فکر می‌کنند که کار با لاتک به خاطر همین ظاهر کدمانند و خشکی که دارد سخت است اما اگر کسی کار با لاتک را شروع کند به مرور به فراخور نیازش با دستورات مختلف آشنا می‌شود و بر آن تسلط پیدا می‌کند؛ بعلاوه‌ی اینکه خروجی لاتک دقت و زیبایی به مراتب بالاتری نسبت به دیگر واژه‌پردازها دارد و از انسجام بیشتری برخوردار است.

از یک نظر می‌توان گفت لاتک یک زبان برچسب‌گذاری دقیقاً مثل HTML به حساب می‌آید (با این حساب منظور از دستور در بند قبل چیزهایی شبیه تگها در HTML است). با این تفاوت که شما با HTML صفحات وب را طراحی می‌کنید و با لاتک صفحات یک کتاب یا مقاله را.

برای آشنایی بیشتر مطالب زیر را ببینید:

LaTeX چیست؟

مطالب با برچسب تک در وب‌سایت پانویس، مطالب با عنوان «آیا وقت آن نرسیده که با واژه‌پردازها خداحافظی کنیم؟» را ببینید

اگر سوالی مرتبط با لاتک داشتید می‌توانید از وبسایت پارسی‌لاتک هم استفاده کنید که در واقع بهترین مرجع لاتک در بین وب‌سایت‌های فارسی است.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 948 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 291 بازدید
...