+1 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (892 امتیاز)

چای سبز و چای سیاه (همان چایی که در اکثر منازل استفاده می شود) چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

1 پاسخ

+4 امتیاز
قبل توسط (7.0هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

چای یک گیاه بوته ای است که از برگ آن انواع چای موجود در بازار ایجاد می شود البته با تفاوت در عملیات هایی که روی برگ ها صورت می گیرد چای های متفاوتی ارائه می گردد که در برخی خواص مشترکند

چای سیاه:

این نوع چای متداولترین نوع در بازار است که پس از تخمیر کامل خشک می کنند. که گاها چای قرمز هم نامیده می شود. چای سیاه دارای ۲ تا ۴ درصد کافئین می باشد که بر تفکر و هوشیاری ومهارت های پردازش اطلاعات موثر بوده و ممکن است علائم و نشانه های بیماری پارکینسون را کاهش دهد..همچنین برای درمان سردرد و فشار خون پایین مورد استفاده قرار گیرد. جلوگیری از بیماری های قلبی، از جمله "سخت شدن شریان ها" (آترواسکلروز) و حمله قلبی. جلوگیری از بیماری پارکینسون. و کاهش خطر معده و سرطان روده بزرگ، سرطان ریه، سرطان تخمدان، و سرطان پستان. آن را نیز برای دیابت نوع 2، اختلالات معده، استفراغ، اسهال، و به عنوان یک دیورتیک برای افزایش جریان ادرار استفاده می شود. برخی از مردم از چای سیاه برای جلوگیری از پوسیدگی دندان(به دلیل داشتن فلوراید) و سنگ های کلیوی(به جهت مدر بودن چای) استفاده می کنند. در ترکیب با دیگر محصولات مختلف، چای سیاه و سفید برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد. 

این چای۳۰ تا ۴۰ درصد خواص کمتری نسبت به چای سبز به دلیل تخمیر داراست و عوارضی مانند افزایش ترشح اسید معده، ممانعت از جذب آهن و تولید خلط سودا از دیدگاه طب سنتی می شود

چای سبز:

این نوع چای بدون اینکه تخمیری روی آن صورت بگیرد با بخاری با درجه بالا تهیه و خشک می شود.

چای سبز نیز برای بهبود هوشیاری و تفکر(دارای ۲ تا ۴ درصد کافئین) و نیز کاهش وزن استفاده می کنند و همچنین برای درمان اختلالات معده، استفراغ، اسهال، سردرد، پوکی استخوان و سرطان تومورها.

بعضی از مردم با استفاده از چای سبز برای جلوگیری از سرطان های مختلف(از جمله سرطان پستان، سرطان پروستات، سرطان روده بزرگ، سرطان معده، سرطان ریه، سرطان تومور جامد و سرطان پوست مربوط به قرار گرفتن در معرض نور خورشید ) استفاده مس کنند. برخی از زنان از چای سبز برای مبارزه با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)، که می تواند سبب ایجاد زگیل تناسلی، رشد سلول های غیر طبیعی در دهانه رحم (سرویکس dysplasia)، و سرطان دهانه رحم شود،بهره می برند. به همین دلیلل در پماد های این منظور هم مورد استفاده قرار می گیرد.

چای سبز همچنین برای بیماری کرون، بیماری پارکینسون، بیماری های قلب و رگهای خونی، دیابت، فشار خون پایین، سندرم خستگی مزمن (CFS)، پوسیدگی دندان (پوسیدگی)، سنگ کلیه و آسیب های پوستی استفاده می شود.

برخی از مردم به جای نوشیدن چای سبز برای تسکین آفتاب سوختگی و جلوگیری از سرطان پوست (به علت قرار گرفتن در معرض آفتاب) از کیسه های چای سبزبرای پوست خود استفاده می کنند که برای کاهش پف زیر چشم،رفع خستگی چشم و یا سردرد، و برای جلوگیری ازخونریزی لثه پس از کشیدن دندان نیز می توان استفاده نمود.چای سبز در آب نبات برای بیماری های لثه مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 چای اولانگ:
اولانـگ بـه مـعـــنی اژدهای سبز می بـاشد وازتخمیر ناقص برگ چای بدست می آید.

چای اولانگ نیز به بهبود مهارت های تفکر و هوشیاری ذهنی کمک می نماید و  برای جلوگیری از سرطان، پوسیدگی دندان، پوکی استخوان و بیماری های قلبی مورد استفاده قرار می گیرد.

برخی از مردم برای درمان چاقی، دیابت، "سخت شدن شریان ها" (آترواسکلروز)، کلسترول بالا و آلرژی های پوستی مانند اگزما، و به تقویت سیستم ایمنی بدن از آن استفاده می کنند

 

 

چای سفید:
در تهیه آن از برگهای تازه روئیده (جوانه ها) چای استفاده میگردد که اکیسد نیز نمی گردند.حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان هاست از همین رو بیشترین اثر ضد سرطانی را این نوع چای به خود اختصاص داده است و البته سایر خواص مشترک چای ها مانند کاهش کلسترول، فشار خون و ... که در موارد قبلی مفصل آمده است

 

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 570 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 751 بازدید
+3 امتیاز
2 پاسخ 20.7هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 99 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 993 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.5هزار بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 677 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1.2هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در گوناگون توسط میشل (892 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 758 بازدید
سوال شده 5 سال قبل در علم و دانش توسط شاکر (690 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 1.6هزار بازدید
...