+1 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (1.1هزار امتیاز)

تکنولوژی OpenVZ چه مزایایی نسبت به سایر تکنولوژی های مجازی سازی دارد؟

قبل توسط (778 امتیاز)
شابد این لینک به شما کمک کند:
http://www.faraso.org/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF/

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (2.2هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

مقایسه تکنولوژی xen و openvz

Xen

یکی از پلتفرم های مجازی سازی است که به شما این امکان را می دهد تا Paravirtualization را بر روی سخت افزار های خود اجرا کنید.

Paravirtualization سیستم عامل و سخت افزار مادر را در یک سطح و ماشین های مجازی را در سطح های دیگر پیاده سازی می کند. مزیت این روش عدم تداخل فرایند های اجرای سیستم عامل و امکان افزودن پروسه های جدید به هسته سیستم عامل بدون کامپایل هسته یا دستکاری آن است.
این تفاوت کلیدی Xen با تکنیک های مجازی سازی سطح سیستم عامل ، به مدیران سرورهای مجازی Xen این امکان را می دهد تا ماژول های کرنل و فضای swap را به دلخواه تغییر دهند و فرایند بوت سرور خود را همانند ابزارهای مجازی سازی Linux mount مشاهده نمایید.

Openvz

Openvz یکی از پلتفرم های مجازی سازی سطح سیستم عامل است که بر پایه ی لینوکس تک کرنلی طراحی شده و قابلیت پشتیبانی از چندین محیط مجازی (vps سرور) را دارد.
در کرنل ویرایش شده ی Openvz ، فایلهای سیستمی ، حافظه و پردازشگر محیط های مجازی به صورت مجزا از یکدیگر است و مدیر سرورهای مجازی Openvz اجازه ی دسترسی کامل (دسترسی root) برای اجرای تمام دستوراتی که بر روی سرورهای اختصاصی قابل انجام است را دارد.

تفاوت های کلیدی:

۱) Xen platform :
- منابع بیشتری مصرف می کند .
- امکان استفاده از حافظه نرم افزاری ( Swap )
- دسترسی کامل به ip table ها

Openvz platform (2:
- منابع کمتری مصرف می کند .
- ایجاد محدودیت فقط در حافظه سخت افزاری ( Swap ندارد )
- محدودیت در تغییر netfilter ( ip table ها)

انتخاب OpenVZ یا Xen ؟

Xen

- سرورهای مجازی Xen را بدلیل انعطاف پذیری آن توصیه می کنیم و مناسب شرایطی است که شما ممکن است نیاز به حافظه بیشتری داشته باشید .
- Xen امکانات یک سرور اختصاصی را بطور کامل فراهم می نماید و منابع سرور بطور کامل دراختیار دارید و همانند یک سرور اختصاصی عمل می کند بطوریکه بعضی شرکتها برای اینکه سرویس بجای کلمه VPS ( ماشین مجازی خصوصی ) ، از کلمه VDS مخفف Virtual Dedicated Server بمعنی سرور اختصاصی مجازی نام می برند .
- در صورتی شما قصد دارید از سرور خود برای انجام فعالیت هایی که نیاز به سربار حافظه بالا دارند (مانند توسعه های java ) ، کامپایل برنامه های کاربردی و رمز نگاری تصویر استفاده کنید. استفاده از تکنولوژی Xen را پیشنهاد می کنیم.
- باید توجه کنید که برای اجرای برنامه های روزانه ، علاوه RAM موجود وابسته به فضای swap نباشید. ( گرچه در نگاه اول ممکن است Xen یک سرویس مقرون به صرفه بنظر بیاید اما استفاده نا مناسب از فضای swap ممکن است over load بالایی را به سرور تحمیل و آنرا نا مطمئن سازد.)

 OpenVZ

- ما Openvz را برای سرویس های میزبانی که نیاز به سرعت و ثبات stability) ) تضمین شده ای دارند پیشنهاد می کنیم.
- پلتفرم های Openvz یک انتخاب منطقی مطابق با نیاز های متداول دارندگان vps است.
- Openvz منابع کمتری را نسبت به Xen مصرف می کنند و محدودیت های واسطه کاربری آن در حدی نیست که بسیاری از مدیران vps را ناراضی سازد. ++

امروزه مجازی سازها توسط شرکت های مختلفی ارائه و برنامه نویسی می شوند که برخی از آنها عبارتند از :
OpenVZ
KVM
VMWare
XEN
VirtualBox
که تجاری ترین این مجاز ساز ها OpenVZ,Xen,VMWare,KVM می باشند. اما تفاوت این مجازی ساز ها چیست و چگونه مجازی ساز مناسب خود را انتخاب کنیم ؟

OpenVZ
این مجازی ساز توسط شرکت Odin یا همان توسعه دهندگان پلسک توسعه داده می شود و با نصب هسته اختصاصی خود بر روی سیستم عامل امکان راه اندازی سرور مجازی را به سرور میزبان می دهد. اما در این نوع مجازی ساز به دلیل اینکه مجازی سازی اصطلاحا بر اساس تکنولوژی System Level می باشد و به دلیل اینکه این مجازی ساز از هسته پچ شده خود برای ساخت و راه اندازی سرورهای مجازی خود استفاده می کند تنها امکان ارائه سیستم عامل های لینوکسی را دارد و به همین دلیل ممکن است برای انجام بعضی تغییرات سیستم عامل های میهمان خود را دچار مشکل کنند و شایان ذکر است که در این نوع مجازی ساز بیشتر منابع صورت گارانتی در اختیار سیستم عامل میهمان یا همان سرور مجازی قرار می گیرد.

KVM
مجازی ساز KVM که یکی از توسعه دهنگان اصلی آن شرکت Redhat می باشد امکان ارائه سرور مجازی یا سیستم عامل های میهمان با هسته اختصاصی خود را بر روی سرور میزبان می دهد. این موضوع بدان معناست که سیستم عامل میهمان می تواند هر نوع هسته سیستم عامل را اعم از لینوکس، ویندوز، BSD و… را بر روی سرور مجازی خود نصب و راه اندازی کنید. و همانند تکنولوژی OpenVZ محدودیتی در ساختن سرور مجازی با سیستم عامل های متفاوت یا تغییرات اختصاصی مشترک را نخواهد داشت. همچنین در این نوع مجازی ساز بیشتر منابع به صورت اختصاصی از سرور میزبان به سرور مجازی یا سیستم عامل میهمان تخصیص داده می شود.

VMWARE
این مجازی ساز که امروزه با تغییر در برخی ساختار قبلی خود تکنولوژی ESXi خود را با امکانات بهتر و جدید تر ارائه کرده است یکی دیگر از مجازی ساز های پایدار می باشد. در این نوع مجازی ساز که بر خلاف تکنولوژی دیگر مجازی ساز خود یک سیستم عامل مجازی سازی می باشد امکان ارائه سرور مجازی یا سیستم هامل میهمان را به هسته های متفاوتی اعم از لینوکس و ویندوز BSD … به استفاده کنندگان خود ارائه می کند.

XEN
مجازی ساز Xen یکی از دیگر مجازی ساز های پایدار است که نسخه اولیه آن توسط آزماشگاه داشنگاه کمریج ارائه شد. این مجازی ساز همانند مجازی ساز KVM امکان راه اندازی سیستم عامل های میهمان یا سرور مجازی با هسته اختصاصی خود را ارائه می کند. در این مجازی ساز بر خلاف مجازی ساز های دیگر نیازی نیست که سیستم عامل سرور میزبان حتما لینوکس باشد.

VirtualBox
این مجازی ساز که نسخه اولیه آن در سال ۲۰۰۷ که توسط شرکت Innotek GmbH توسعه داده شد ارائه شد در این مجازی ساز که به صورت یک Application بر روی سرور میزبان نصب می شود امکان ارائه سرور مجازی یا سیستم عامل میهمان به هسته اختصاصی وجود دارد. این مجازی ساز چندسال پس از توسعه آن توسط شرکت Sun خریداری شد و همینک توسط این شرکت توسعه داده می شود.
تفاوت مجازی سازی OpenVZ با KVM نوشته شده توسط دولت هاست میانگین امتیاز ها 5/5 - 1 کاربر امتیاز داده اند

منبع

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 229 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2.8هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 3.3هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 521 بازدید
...