+1 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (892 امتیاز)
روانپزشک و روانکاو چه فرقی با هم دارند؟

2 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (7.0هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

روانپزشک پیش از روانپزشک شدن باید از دانشکده پزشکى فارغ‌التحصیل شده و سپس دوره تخصصی 3 ساله روانپزشکی را طی میکندو آموزش بیماری های روانی را دیده و تاکید اصلی بر درمانهای داروئی میباشد و در کنار آن ، آموزشهای محدود درمانهای غیرداروئی را هم طی میکنند اما روانکاو فردی است که دوره روانکاوی را طی کرده و تمرکز او در شناخت رفتارهایی است که در ریشه در ناخودآگاه فرد دارد و روی رفتار و عملکرد او تاثیر می گذارد.

درمانگران روانکاوی به طور کلی وقت خود را صرف گوش دادن به صحبت های بیماران در مورد زندگی مراجع می کنند ودرمانگر ،ارائه دهنده الگوهای درمان  یا رویدادهای مهم است که ممکن است نقش مهمی را در مشکلات فرد بازی کند. روانکاوان اعتقاد دارند که رویدادهای کودکی و احساسات ناخودآگاه، افکار و انگیزه نقش مهمی را در بیماری های ذهنی و رفتارهای ناسازگارانه بازی می کند.

با وجودی که بسیاری از منتقدان ادعا می کنند که درمان روانکاوی بیش از حد وقت گیر، گران و به طور کلی بی اثر است، این درمان دارای منافع زیادی نیز هست ،درمانگر با مراجع همدلی کرده ومحیطی بدون قضاوت را ایجاد می کند که در آن مراجع می تواند احساس امنیت کرده و آشکارا احساسات خود را بیان کند و اغلب اوقات به اشتراک گذاشتن احساسات می تواند به مراجع کمک کند.

بیمار و روانکاو دست به دست هم می‌دهند تا نه تنها الگوهای فلج کننده زندگی را تغییر دهند و علائم ناتوان کننده را از میان ببرند بلکه رهایی برای کار کردن و دوست داشتن را نیز توسعه دهند. در انتهای درمان، زندگی بیمار در رفتار، ارتباطات، و حسی که از خود دارد تغییر عمیق و پایداری خواهد داشت.

+2 امتیاز
قبل توسط (2.5هزار امتیاز)

با سلام

روانپزشکی شاخه ای از پزشکی می باشد در حالی که روانکاوان جزء روان شناسان هستند . همین تفاوت باعث شده که روانپزشکان قابلیت دادن نسخه ودارو را داشته باشند درحالی که روانشناسان چنین قابلیتی را ندارند. همواره مراجعه به روانشناسان با گفتگو پیرامون درمان وهمراهی هردو انها همراه است درحالی که روانشناسان با گرفتن اطلاعاتی کوتاه به درمان دارویی می پردازند.

برای روانپزشک شدن باید بعداز گذراندن دوره پزشکی عمومی ، دوسال درتخصص روانپزشکی تحصیل کرد. اما برای روانشناس شدن باید در  ارشد روانشناسی خواندو سپس دوره تخصصی روانکاوی تحصیل کرد.

روانکاوان که به پیروی فروید ونئو فرویدین ها به درمان پرداخته با استفاده از هیپنوتیزم ، تعبیر خواب ، تعبیر رویا ، مکانیسم دفاعی به درمان پرداخته و بهترین مهارت را افرادی دارا هستند که بیشترین تجربه را داشته باشند.

روانشناسان عمدتا در مسائل بسیار شدت یافته وارد شده که فرد ارتباط با واقعیت از دست می دهد که در اینگونه موارد روانکاوی پاسخگو نیست وحتی باعث شدت بیماری می شود .اما در بیشتر موارد روانکاوی بیشتر از مراجعه به روانپزشک توصیه می شود.

اطلاعات بیشتر در سایت روان شناسان و وب لاگ مشاوران موجود است .

 

 
 
 
 

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 2.1هزار بازدید
...