0 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (1.1هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

یه کیس داریم که وقتی پورت کیبورد رو بهش وصل می کنم ، با زدن دکمه هاش عکس العملی از خودش نشون نمی ده ولی انگار بهش برق می رسه ؛ چون ماشین حسابش کار می کنه . به نظرتون مشکلش چیه ؟

اینم بگم که همین کیبورد رو وقتی به یه کیس دیگه وصل می کنم ، کامل کار می کنه .

پورت کیبورد USB نیست .

رو این صفحه قفل می کنه :

بعد باتری مادریرد و گرافیکو در آوردم و دوباره سرجاشون قرار دادم ؛ دیگه نه بوق سلامت می زنه ، نه صفحه بالا میاد و چراغ مانیتور تو حالت چشمک زن قرار می گیره .

3 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
 
بهترین پاسخ
مشکل از خمیر سیلیکون کارت گرافیک بوده و اینکه رمش سوخته بود .
0 امتیاز
قبل توسط (2.6هزار امتیاز)
نمایش از نو قبل توسط
پورت ps/2 باید هنگام روشن شدن سیستم وصل باشد تا شناسایی شود
کامپیوتر رو ری استارت کنید.
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
اینو می دونم .
با خاموش وصلش کردم .
0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

اموزش کار نکردن کیبورد در ویندوز 7:

۱- تست کردن کیبورد روی یک کامپیوتر دیگر
قبل هر چیزی ابتدا اطمینان حاصل کنید که مشکل از خود صفحه کلید کامپیوتر نبوده و احتیاج به تعمیر و یا خرید یک کیبورد جدید نداشته باشید. برای اینکار می توانید آن را روی یک کامپیوتر دیگر تست کرده و اگر به درستی کار کرد قطعا مشکل کار نکردن کیبورد در ویندوز ۷ نرم افزاری بوده و با راه حل های بعدی قابل حل می باشد.

۲- بررسی کنید که کیبورد به درستی متصل شده باشد
مشکل از کار افتادن کیبورد می تواند از شل شدن اتصال آن به کامپیوتر باشد. اگر از کیبورد USB استفاده می کنید آن را از کامپیوتر جدا کرده و مجددا متصل کنید. اگر از کیبورد بی سیم استفاده می کنید اتصال وایرلس را قطع کرده و مجددا متصل شوید.

۳- اتصال کیبورد به یک پورت USB دیگر جهت رفع مشکل از کار افتادن کیبورد
اگر از کیبورد USB استفاده می کنید ممکن است مشکل قفل شدن کیبورد کامپیوتر از پورت USB باشد. صفحه کلید را به یکی دیگر از پورت های  USB متصل کرده و بررسی کنید که مشکل کار نکردن صفحه کلید برطرف شده است یا که خیر.

۴- باتری و آداپتور کیبورد بی سیم را بررسی کنید
اگر از کیبورد بی سیم استفاده می کنید ممکن است مشکل کار نکردن کیبورد در ویندوز ۷ از تمام شدن باتری آن باشد. همچنین کیبورد باید در نزدیکی گیرنده بی سیم باشد تا به درستی کار کند. فاصله مناسب کیبورد بی سیم تا گیرنده آن معمولا ۳۰ سانتی متر است.

۵- آپدیت درایور کیبورد برای حل مشکل کار نکردن کیبورد کامپیوتر

ممکن است دلیل و علت کار نکردن کیبورد کامپیوتر یا لپ تاپ از پاک شدن، خراب شدن یا قدیمی بودن درایور آن باشد. اگر در لپ تاپ خود این مشکل را دارید برای رفع آن به وب سایت سازنده لپ تاپ رفته و با جستجوی آخرین آپدیت درایور کیبورد، آن را به روز رسانی کنید.

اما اگر روی کامپیوتر خود مشکل از کار افتادن کیبورد یا قفل شدن کیبورد کامپیوتر را دارید می توانید از طریق دانلود و نصب نرم افزارهایی مانند Driver Talent ، Driver Easy و برخی دیگر از نرم افزارها که بعضی از آنها رایگان می باشند، درایور صفحه کلید خود را آپدیت کنید.

۶- خاموش کردن حالت Filter keys برای رفع مشکل کار نکردن صفحه کلید
شایعترین علت کار نکردن کیبورد کامپیوتر از روشن بودن حالت Filter keys در ویندوز می باشد. برای اینکه مطمئن شوید این حالت روی کامپیوتر یا لپ تاپ شما خاموش باشد مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد کنترل پنل شده و روی Ease of Access کلیک کنید.

روی Change how your keyboard works کلیک کنید.

در زیر قسمت Make it easier to type ، اگر گزینه Turn on Filter Keys تیک دار بود، تیک آن را بردارید تا غیرفعال شود.

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 10.1هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 6.7هزار بازدید
...