0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (7.0هزار امتیاز)
روش اسب درمانی چه زمانی مورد استفاده قرار می گیرد و برای درمان چه بیماری هایی کاربرد دارد؟ مدت زمان درمان بیماری چقدر به طول می انجامد؟ و آیا اصلا این روش ، علمی است؟

2 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
اسب درمانی به عنوان یکی از شیوه های درمان برای بیماری های ذهنی و حرکتی مورد استفاده قرار می گیرد.

هر چند وقت یک بار در ایران عده ای یک شیوه درمانی را بر سر زبان ها می اندازند و ادعا می کنند که می تواند موثر باشد. اسب درمانی مانند موزیک درمانی یکی از روش های بسیار متعددی است که برای بیماران روانی مورد استفاده قرار می گیرد.

چیزی که باید بدانیم، این است که بیماری های ذهنی  به هیچ وجه قابل درمان نیستند و این ادعا برای درمانگر بودن توسط هزار و یک روش درمانی آنها غلط و اشتباه است. به طور کلی موزیک درمانی، اسب درمانی و ... آرامش بخش و تسکین دهنده هستند ولی درمانگر نه .
0 امتیاز
قبل توسط (7.0هزار امتیاز)
عقبه این درمان حتی به زمان ابن سینا و درمان قلنج با گاو بر می گرده.که امروزه از اسب برای مشکلات لگنی ، مشکلات رشدی در کودکان و البته برخی مشکلات روانی استفاده می شود. تحقیقات صورت گرفته در این مورد به این نتیجه می رسد که حرکت اسب و در کل تمام چهارپایان چند بعد دارد؛ یعنی چپ، راست و رو به جلو (عنایت بفرمایید که دنده عقب ندارند) که باعث می شود لگن خاصره انسان وقتی سوار بر اسب است، تحریک شود و مفاصل لگن و ران انسان باز شود. این موضوع باعث برقراری تعادل در حرکات دیگری است که از هر نظر مناسب است چون تنها چارپای قابل آموزش و کنترل است. این روش یک روش تکمیلی و جانبی است و نمیتوان انتظار درمان قطعی همه بیماری های جسمی روحی را از آن طلب نمود.

سوالات مشابه

0 امتیاز
3 پاسخ 19.8هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 286 بازدید
سوال شده 9 سال قبل در درمان و پزشکی توسط mp (7.0هزار امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 10 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 234 بازدید
0 امتیاز
4 پاسخ 433 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 691 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 284 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 849 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 902 بازدید
...