0 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (690 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

در زمان استفاده از گوگل کروم، process های زیادی با نام chrome در task manager سیستم من باز می شود که این process ها روی هم مقدار زیادی از رم سیستم من را استفاده می کنند، کسی دلیل این موضوع را می داند؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

گوگل کروم از نظر مدیریت فرایند های (processes) اجرا شده بروی پردازنده ها و سیستم عامل یکی از مدرن ترین مرورگرهای عصر حاضر است. کروم جوری طراحی شده که نهایت استفاده از سخت افزار کاربر را بکند و برای همین منظور کارهای خود را در چندین فرایند (process) پخش می کند.

مرورگر گوگل کروم در زمان اجرا سه نوع فرایند (process) ایجاد می کند:

browser: از این نوع فرایند (process) فقط یک نمونه ایجاد می شود که وظیفه مدیریت تب ها، پنجره ها، ارتباط با هارد و شبکه و کاربر را در کروم را بر عهده دارد.

renderers: این نوع فرایند توسط فرایند browser برای نمایش صفحات وب ایجاد می شود که وظیفه پردازش CSS ها، تگ های HTML و کدهای جاوااسکریپت را بر عهده دارد (از این نوع فرایند به ازای هر تب و پنجره از یک تا چند نمونه ایجاد می شود).

plug-ins: این نوع فرایند توسط فرایند browser به ازای هر پلاگین در حال استفاده برروی کروم شما ایجاد می شود.

برای همین است که در زمان اجرای گوگل کروم فرایند های (process) زیادی درون task manager شما وجود دارد. در حقیقت این مقدار فرایند و رم مصرفی هزینه مدرن بودن مرورگر شما می باشد (استفاده حداکثری از توان سخت افزار، هنگ نکردن کروم در زمان هنگ کردن یک تب یا پلاگین و ...)

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 430 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 523 بازدید
...