+1 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (690 امتیاز)

برای بدست آوردن آدرس مک (MAC address) در سیستم عامل ویندوز باید چه کار کنم؟ آیا باید نرم افزار خاصی نصب کنم؟

3 پاسخ

+4 امتیاز
قبل توسط (7.2هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

بر روی status شبکه خود کلیک کنید، در قسمت Details می توانید مک آدرس را که با نام Phisical Address مشخص شده است مشاهده نمایید.

 

همچنین با دستور زیر در cmd می توانید، آدرس فیزیکی تمام نود های متصل به شبکه داخلی را مشاهده نمایید.

arp -a

 

سوال شده 10 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (7.1هزار امتیاز)
برچسب گذاری دوباره 10 سال قبل توسط
تنظیم NetBIOS در شبکه
+4 امتیاز
قبل توسط (140 امتیاز)
با سلام

همانطور كه دوستمون گفتن براي انجام اين كار دو راه وجود دارد.

راه اول استفاده از تنظيمات Connection است. اگر به شبکه يا اينترنت متصل هستيد مي‌توانيد روي گزينه Connection شبکه در کنار ساعت سيستم نمايش داده مي‌شود، مراجعه کرده و با باز کردن پنجره Network Connection به بخش Details مراجعه کرده و مک آدرس را با عنوان Physical Address مشاهده کنيد.

اما راه دوم كه سادتر است.ابتدا با زدن کليدهاي «ويندوز و R» پنجره Run را باز کنيد. حالا بايد دستور cmd را وارد کنيد. در صفحه سياه رنگي که نمايش داده مي‌شود مي‌توانيد دو دستور را وارد کنيد. دستوري که مستقيما شما را به مک آدرس مي‌رساند دستور getmac است. با زدن اين دستور آدرس‌هايي به شما نمايش داده خواهد شد که تعداد خطوط آن به تعداد کارت‌هاي شبکه شناخته شده روي سيستم شما بستگي دارد اما فقط يک مورد از آن‌ها در حالت فعال نمايش داده مي‌شود که به راحتي قابل تشخيص است. راه‌حل ديگر وارد کردن دستور Ipconfig /all است. با زدن اين دستور نيز سطرهاي متعددي نمايش داده مي‌شود اما يکي از آن‌ها مربوط به کارت شبکه فعال شماست که علاوه بر Physical Address، آي‌پي رايانه شما را نيز نمايش مي‌دهد.

پيروز باشيد.
قبل توسط (7.1هزار امتیاز)
+1
با استفاده از getmac چندتا آدرس مک رو نشون داد و من فقط یه کارت شبکه دارم پس بقیه برا چیه؟
قبل توسط (7.2هزار امتیاز)
+3
سایر درگاه های ارتباطی شما، مانند سایر کارت های شبکه، wifi ، بلوتوث و ...
0 امتیاز
قبل توسط (68 امتیاز)

برای پیدا کردن آدرس مک در ویندوز چند راه وجود دارد:

روش اول: تنظیمات Connection
اگر به اینترنت متصل هستید، بر روی گزینه Connection شبکه خود که گوشه پایین سمت راست قرار دارد کلیک کرده، اسم شبکه خود را انتخاب کنید و بر روی آن کلیک راست نمایید. گزینه Status را بزنید و از پنجره باز شده به قسمت Details بروید. در پنجره جدید که باز می‌شود، مک آدرس با نام Physical Address قابل مشاهده است.

روش دوم: دستور getmac
از طریق فشردن همزمان کلیدهای ویندوز و R پنجره Run را باز کنید و دستور cmd را وارد نمایید یا از طریق منوی استارت، Command prompt را باز کنید. در این صفحه سیاهرنگ دستور getmac را وارد کرده و اینتر را بزنید. با زدن این دستور آدرس‌هایی به شما نمایش داده خواهد شد که تعداد خطوط آن به تعداد کارت‌های شبکه شناخته شده روی سیستم شما بستگی دارد اما فقط یک مورد از آن‌ها در حالت فعال نمایش داده می‌شود که به راحتی قابل تشخیص است.

روش سوم: دستور Ipconfig /all
به روش قبل Command prompt را باز نمایید و دستور Ipconfig /all را وارد کنید و دکمه اینتر را بزنید. با زدن این دستور نیز سطرهای متعددی نمایش داده می‌شود اما یکی از آن‌ها مربوط به کارت شبکه فعال شماست که علاوه بر مک آدرس، آی‌پی رایانه شما را نیز نمایش می‌دهد.

مشاهده کامل مطلب

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 5.7هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 161هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 602 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.5هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 816 بازدید
+3 امتیاز
2 پاسخ 624 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 151 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 135 بازدید
...