+1 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (892 امتیاز)

من اطلاعاتی درباره لاتاری میخوام؟ اینکه چیه ؟ چه مزیت هایی داره؟ پروسه اون چجوریه و چطور میشه شرکت کرد؟

3 پاسخ

+8 امتیاز
قبل توسط (330 امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

واژه لاتاری به معنی شانس است. همان طور که از اسم آن پیداست لاتاری یک مسابقه منطبق بر شانس است که برای افراد خارج از آمریکا است که بتوانند شانس خودشان را برای گرفتن اقامت آمریکا امتحان کنند.طبیعتا این رقابت برای تمام دنیا برگزار میشه بغیر از آمریکایی ها.

لاتاری یک روش برای گرفتن گرین کارت کشور آمریکا است. با داشتن گرین کارت شما یک فرد مقیم کشور آمریکا محسوب می شوید. که بدون ویزا می توانید به این کشور بروید اما توجه داشته باشید که شما فقط یک آمریکایی هستین اما هنوز شهروند آمریکا نیستید که برای گرفتن شهروندی باید ضوابط خاص آن را طی کرد و از آنجایی که قوانین هر چند سال تغییر می کند مثلا باید 5 سال از تاریخ گرین کارتتون گذشته باشه و ... . که باید قانون جدید رو مطالعه کرد.

اما درباره مزیت :

طبیعتا بعد از ویزا و ورود به آمریکا شما باید مدتی آنجا بمانید و پروسه سختی رو طی کنین تا بتونین اقامت آمریکا رو بگیرین. حالا اگر در لاتاری برنده بشین شما با اینکه در خارج از آمریکا هستین موقعیت یک آمریکایی رو پیدا می کنین (دارای اقامت آمریکا)

پروسه :

ابتدا باید به سایت مربوطه رفت

https://www.dvlottery.state.gov/ESC

سپس روی continue کلیک کنین و بعد فرم مربوطه را پر میکنین و عکس رو مطابق با آنچه ه خواسته شده آپلود می کنین و بعد مشخصاتتون که فرستاده شده باید تایید کنین و در نهایت یک امضای دیجیتال و یک شماره تایید می گیرید تا وقتی که جواب ها در آمد با مراجعه مجدد به همین سایت و وارد کردن شماره تایید و سال تولد خودتون نتیجه را ببینید که آیا برنده شدین یا نه.

دقت کنین که زمان ثبت نام قرعه کشی حدودا 15 اکتبر شروع میشود و حدود یک ماه یا کمی بیشتر زمان است.

+2 امتیاز
قبل توسط (281 امتیاز)
امسال که مهلتش تموم شد ایشالا سال بعد , شما باید اول برید عکاسی و بگید یک عکس لاتاری میخواید(عکس مهمه) و بعد به سایت www.dvlottery.state.gov  برید زمان ثبت نام از 10 آبان هر سال شروع میشه(تا یک ماه) و چند تا فرم ساده هست که پر مکنید به شما یک شماره داده میشود و  یک بازه تاریخی, که باید به سایت تو اون بازه تاریخی مراجعه کنید و ببینید آیا برنده شدید یانه و شما هیچ ایمیل یا نامه های در یافت نمیکنید که نشون بده شما بردید و خودتون موظفید تو اون تاریخ به سایت برید(اگه یادتون بره سوخت میشه).اون بازه تاریخی هم از 12 اردیهشت سال بعد ثبت نام شرع میشه.و جالبه اینو بدونید که ایران جزو 4 کشور اول تو بردن لاتاری هست
0 امتیاز
قبل توسط (7.0هزار امتیاز)

گرین کارت لاتاری یکی از انواع ویزاهای مهاجرتی آمریکا است.هر سال وزارت خارجه آمریکا ‎ ، به صورت قرعه‌کشی (لاتاری) تعدادی افراد را برای دریافت این نوع ویزا  انتخاب می‌کند که نهایتا منجر به دریافت کارت اقامت دایم آمریکا  می‌شود.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 212 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.5هزار بازدید
سوال شده 8 سال قبل در گوناگون توسط neginxabihi (0 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 919 بازدید
+3 امتیاز
1 پاسخ 338 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.2هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 222 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 13 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 11 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 12 بازدید
...