0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (892 امتیاز)
گل قهر تو ایران پیدا میشه، از کجا میشه خریدش؟

1 پاسخ

+3 امتیاز
قبل توسط (4.9هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

گل قهر بوته‌ای است رونده (خزنده-بالارونده) و نیز چند ساله با ساقه‌های چوبی به رنگ‌های قرمز-قهوه‌ای و پوشیده از خارهای خمیده و انحنادار. شاخه‌ها ظریف و انعطاف‌پذیرند و گلها صورتی‌رنگ و متشکل از گلبرگهای سوزنی شکلی هستند که در مجموع ساختاری کروی شکل را تشکیل می‌دهند.

عکس متحرک: گل قهرچون به محض تماس دست، برگها به سمت پایین خم شده و با دمبرگ به طرف ساقه جمع می‌شوند، آن را گیاه حساس می‌نامند.

اگر به جایی که برگها به ساقه متصل می‌شوند دقیقاً نگاه کنیم متوجه می‌شویم که درآن قسمت برآمدگی نسبتاً کلفتی وجود دارد. در واقع این برآمدگی شامل تعداد زیادی از سلول‌های دیواره‌ای نازک است که وقتی آب جذب می‌کنند متورم می‌شوند و به محض خروج آب از آنها، چروک شده و در نتیجه برگها پیچ می‌خورند. برگ‌های گل قهر و آشتی نسبت به هر عامل محرکی، حتی یک قطره آب یا یک حشره کوچک حساس هستند و به محض برخورد هر شی با آن و یا لمس برگها با دست، آب از سلول‌های دیواره‌ای نازک خارج شده و وارد ساقه می‌شود. در نتیجه سلول‌ها چروک شده و برگها شادابی خود را از دست می‌دهند و جمع می‌شوند، یا به عبارتی قهر می‌کنند. معمولاً چند لحظه طول می‌کشد تا گل قهر کند زیرا انتقال آب از سلول‌ها به ساقه ظرف چند دقیقه انجام می‌شود اما آشتی کردن و برگشتن به حالت اولیه چند دقیقه طول می‌کشد.

اگر از گل قهر خوب مراقبت کنید، می‌توانید از گلهای زیبای صورتی‌رنگ آن در فصل تابستان بهره ببرید. اگر می‌خواهید این گل را در منزل نگهداری کنید باید آن را از دسترس بچه‌ها دور نگهدارید زیرا درصورت تماس مداوم، عوامل محرک حساسیت را از دست می‌دهد و آسیب می‌بیند.

این گیاه بومی برزیل است و در ایران نیز بخاطر زیبایی و جذابیت خاص، بصورت گلخانه‌ای و آپارتمانی و در بعضی از مناطق که زمستان معتدلی دارند، بصورت بیرونی کشت و نگهداری می‌شود.

قابل توجه است که مردم بومی هاوایی این گیاه را به عنوان یک علف هرز می‌شناسند، زیرا در مزارع آن‌ها بصورت خودرو رشد و نمو می‌نماید.

عکس: گل قهرگل حساس، گل قارکون، گل قهر کن، گل قهر و آشتی اسم‌های دیگری است که به این گل داده شده است.

به انگلیسی هم به آن Humble plant یا Sensitive plant گفته می‌شود.

منبع، تو این آدرس قهر را جستجو کنید چند تا مطلب پیدا می‌شود که مطالب بالا و توضیحات بیشتری آنجا هست.

برای خریدن هم می‌توانید از گلخانه‌ها یا جاهایی که گلهای گلدانی و آپارتمانی می‌فروشند سوال کنید. بذرش را هم می‌فروشند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 3.4هزار بازدید
+2 امتیاز
3 پاسخ 8.6هزار بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 1.5هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 538 بازدید
سوال شده 6 سال قبل در علم و دانش توسط هیوا (458 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 14.8هزار بازدید
0 امتیاز
4 پاسخ 890 بازدید
سوال شده 9 سال قبل در علم و دانش توسط هیوا (458 امتیاز)
+4 امتیاز
3 پاسخ 2.7هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 404 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 5.2هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 123 بازدید
...