+1 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (1.3هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
آیا posix یک سیستم عامل است؟

2 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (2.4هزار امتیاز)

فوزیکس (تلفظ انگلیسیش ˈpɒzɪks) یه سیستم عامله قابله حمله (Portable Operating System Interface) که شامل مجموعه از رابط های سیستمی استاندارد بر پایه یونیکسه (Unix) که دلیل به وجود آمدنش به خاطر شرکت هایی بود که می خواستند برای توسعه نرم افزار های خودشون بدون وابستگی به محیط سیستم عامل ، میان سیستم عامل های مختلف بر روی کامپیوتر های متفاوت حرکت کنند (اطلاعات جابه جا کنند و فرمان بدهند) .

(*-_- یعنی باید می رفتم مترجم می شدم-_-*)!

به زبان ساده فوزیکس : یه رابط برنامه نویسی نرم افزاره (API) که همراه با خط فرمان ، پوسته و رابط های سودمند دیگه برای اجرای برنامه ها بر روی یونیکس و سیستم عامل های دیگس .

این سیستم عامل نسخه های گوناگونی داره :

POSIX.1 : یه api برای زبان C هستش

POSIX.2 : که دارای پوسته و همجنین رابط های مفید (رابط فرمان کاربر + سیستم عامل) هستش .

این دوتا نسخه های اصلی هستن ، نسخه های دیگری هم می جوده مثل POSIX.4 برای مدیریت نخ که همین حالا که دارم این جواب رو می نویسم یه نسخه اش امده بیرون و داره روی بهینه کردن نسخه بعدی همین مجموعه کار میشه 

 

و در آخر هم اذعان کنم که (بگم که cool) این سیستم عامل تحت نظارت موسسه مهندسان برق و الکترونیک (همون IEEE خودمون) توسعه و ارائه شده .

برای اطلاعات بیشتر هم می تونی بری ویکی پدیا یا به این لینکه مراجعه کنی 

قبل توسط (1.3هزار امتیاز)
یعنی posix یک سیستم عامل؟ من فکر می کردم استاندارد.
قبل توسط (2.4هزار امتیاز)
متوجه منظورتون نمی شم ؟
+1 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

POSIX مجموعه ای از استانداردهای مشخص شده توسط IEEE است، برای استاندارد سازی رابط برنامه نویسی کاربردی (API) ارائه شده توسط سیستم عامل های شبه یونیکس (Unix like). با رعایت این استاندارد توسط توسعه دهندگان سیستم عامل و برنامه نویسان امکان تولید برنامه های سازگار برای سیستم عامل های شبه یونیکس (Unix like) بوجود می آید و یک برنامه تولید شده به راحتی قابلیت پورت بر روی سیستم عامل های سازگار با POSIX را دارد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 294 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 342 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 233 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 1.5هزار بازدید
...