0 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (922 امتیاز)

چگونه می توان از سایت CloudFlare استفاده کرد و به چه دردی می خورد؟

1 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (1.3هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

با نصب این سرویس بر روی دامنه های سایت خود می‌توانید وظیفه بهینه سازی سایت خود را برای افزایش سرعت ، محافظت از سایت خود در برابر اسپمرها ، هکرها و … ، آمارگیری از تعداد بازدید کاربران و ربات‌ها ، فعال سازی سرویس جانبی افزایش سرعت و کسب درآمد ، کاهش فشار بر روی سرور سایت شما ، CDN و حتی بسیاری از خدمات دیگر را به صورت کاملاً خودکار و بدون نیاز به دانش برنامه نویسی و … برای شما انجام دهید.

Cloudflare در واقع یک سیستم بزرگ و جهانی رایانش ابری است که از صدها و شاید هزاران مشترک در سراسر دنیا تشکیل شده است . البته این نفرات به اطلاعات و سایتهای یکدیگر دسترسی ندارند و تنها Cloudflare منابعی را در اختیار آنها قرار می دهد . وقتی شما عضوی از این جامعه مجازی باشید ؛ اطلاعات بین شما به گردش در خواهد آمد و این تعامل موجب بهبود وضعیت و سرعت بود سایت شما خواهد شد . Cloudflare ادعا می کند چند سرور اختصاصی در برخی نقاط جهان دارد که از آنها برای Cache برخی اطلاعات شما استفاده می کند.

همچنین به دلیل تغییر DNS سایت شما ؛ امکان پیدا کردن محل سرور برای هکر های محترم قدری سخت خواهد شد و این امر موجب افزایش امنیت شما می گردد . البته تمهدیدات نرم افزاری بیشتری برای ارتقای سطح ایمنی سایت شما در  Cloudflare اندیشیده شده است که هرکدام بسیار کارآمد می نماید .

مزایای Cloudflare ؟

۱- رایگان است

بله ؛ Cloudflare امکان استفاده رایگان را نیز فراهم کرده است . البته اگر بخواهید از امکانات بیشتری بهره مند شوید ؛ می بایست ماهانه ۲۰ دلار پرداخت کنید تا از حداکثر پتانسیل آن بهره مند شوید .

۲- آسان  است

برای استفاده از Cloudflare نه به سخت افزاری خاصی نیاز دارید و نه مجبورید کدی را به سایت خود اضافه کنید. تنها کافیست ظرف کمتر از ۵ دقیقه دامین خود را در سیستم ثبت کرده و پس از اعمال تنظیمات اولیه (که به نظرم حالت پیش فرض بسیار مناسب است) DNS های دامینتان را تغییر دهید .

۳- سریع است

همانطور که عنوان شد ؛ کل فرایند به کارگیری این سیستم کمتر از ۵ دقیقه زمان نیاز دارد و از همان ابتدای کار می توانید تاثیرات آنرا برروی سایت خود مشاهده کنید !

علاوه بر همه اینها ؛ Cloudflare یک سیستم آمارگیر نیمه حرفه ای نیز به شما ارائه می کند که می توانید آمار و کیفیت بازدیدکنندگان ؛ crawlers ها و… را مشاهده و رهگیری کنید .

اتصال سایت به کلاودفلر فقط در ۵ دقیقه

گام اول: ابتدا به نشانی زیر رفته و ثبت نام کنید.

http://www.cloudflare.com/sign up

گام دوم: پس از ورود به سایت، گزینه

add website در برابر شما قرار می گیرد. در اینجا باید نام دامنه سایت خود را وارد کنید. پس از این کار، چند ثانیه ای طول می کشد تا کلاودفلر، DNS سایت شما را مشخص کند.

گام سوم: پس از مشخص شدن DNS، کلاودفلر بخش هایی از سایت که باید روی سرورهای کلاودفلر قرار گیرد و بخش هایی را که بهتر است دست نخورده باقی بماند، مشخص می کند. بهتر است این تنظیمات را که به عنوان پیش فرض کلاودفلر است، دستکاری

نکرده و همان گونه آن را بپذیرید چون گاهی اوقات تغییر این گزینه ها سبب افت کارایی سایت شما می شود.

گام چهارم: باید طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. طرح پیش فرض در اینجا نیازمند هزینه است، اما با انتخاب گزینه free می توانید از خدمات رایگان کلاودفلر بهره مند شوید.

گام پنجم: حال باید نوع خدمات مورد نظر را انتخاب کنید. ابتدا باید عملکرد (Performance) مدنظر را برگزینید. در اینجا کلاودفلر به ما سه گزینه می دهد که عبارت است از:

CDN only: صرفا سبب توزیع محتوای سایت شما روی سرورهای مختلف کلاودفلر می شود.

CDN+basic optimization: علاوه بر مزیت شبکه توزیع محتوا، با فشرده سازی فایل های HTML، CSS و نیز JavaScript سبب افزایش بیشتر سرعت بارگذاری سایت می شود.

CDN+full optimization: سریع تـــرین گزینه ممکن است و علاوه بر شبکه توزیع محتوا و نیز فشرده سازی فایل ها، امکان بارگذاری بسیار سریع تر روی تلفن همراه را نیز فراهم می آورد.

همچنین در بخش امنیت (security) می توانید یکی از چهار گزینه High، Medium، Low و essentially off را انتخاب کنید.

گام ششم: حال نوبت تنظیم DNS می شود. در این مرحله کلاودفلر می گوید باید DNS فعلی سایت را به DNS مشخص شده تغییر دهید. برای این کار کافی است وارد حساب خود در سایتی که دامنه خود را از آن خریده اید، شده و DNS پیش فرض را به DNS تعیین شده به وسیله کلاودفلر تغییر دهید. اگر دامنه شما کنترل پنل ندارد، باید با شرکتی که دامنه خود را از آن خریده اید، تماس گرفته و درخواست تغییر DNS را به آنها اعلام کنید.حال باید متنظر بمانید تا کلاودفلر DNS شما را تائید کند. با این که خود کلاودفلر اعلام می کند که این کار شاید تا ۴۸ ساعت هم طول بکشد، اما نویسنده شخصی خودم نشان داده که طی چند دقیقه DNS تائید شده و به این ترتیب سرعت و امنیت سایت شما به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

سوالات مشابه

+5 امتیاز
4 پاسخ 839 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 273 بازدید
سوال شده 10 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط SAMIRA (7.1هزار امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 5.4هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 646 بازدید
...