+3 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (7.0هزار امتیاز)
آیا نقره هم مانند طلا عیاربندی داره؟ میشه با دیدن رنگ یا .. آن آنرا تشخیص داد؟ میشه فهمید نقره هایی که بعد یک مدت سیاه میشند چه خصوصیاتی دارند ؟

1 پاسخ

+4 امتیاز
قبل توسط (7.2هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
بله. تا آنجایی که من اطلاع دارم عیار نقره را با درصد خلوص آن می سنجد که مرسوم ترین آن 925 است یعنی 92.5% آن نقره است. اگر پشت محصولات نقره را نگاه کنید یک عدد دو یا سه رقمی حک شده است که عیار آن است.

اما در مورد سیاه شدن، نقره نیز مانند سایر فلزات در مجاورت اکسیژن (که رطوبت آن را تسریع می کند) اکسید می شود، اگر از یک محصول نقره ای استفاده نشود (استفاده کردن بدلیل اینکه سطح نقره دائما در حال سایش است باعث می شود اکسید شدن آن به نظر نیاید.) سیاه می شود و مرسوم راهی که من شنیده ام برای تمیز کردن آن استفاده می شود شستشو با خمیر دندان است (البته خودم تا حالا از این روش استفاده نکردم!)
قبل توسط (7.0هزار امتیاز)
پس در واقع نقره ای وجود نداره که سیاه نشه و همه ی عیارهای ان نیاز به جلا دادن که روش های مختلفی هم داره؟روش هایی مثل شستن آن با مواد شوینده مانند صابون یا شامپو،مالیدن نقره به فرش پرزدار،گذاشتن نقره در آبلیمو برای چند ساعت، و درمواقع بسیارشدید استفاده از نقره پاک کن
حالا این وسط بعضی نقره ها حساسیت زا هم هستند که احتمالش رو میدم روکشی غیر نقره داشته باشند یا عیار پایین تر داشته باشند.
اطلاعاتی در این مورد دارید؟
قبل توسط (7.2هزار امتیاز)
فکر نکنم نقره ای که سیاه نشه وجود داشته باشه، یعنی دقیقا نمی دونم.
یکی از بستگان ما یک گل تمام نقره تزیینی خریده بود که شناسنامه و فاکتور فروش داشت، و می گفت فروشنده اش خیلی تاکید کرده که نقره اس، اما الان سیاه شده!

اما در بین فلزات نقره ای رنگ تیتانیوم اگه اصل باشه از ثبات رنگ بسیار بیشتری برخوردار است.

متاسفانه در مورد حساسیت ناشی از نقره اطلاعات خاصی ندارم.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 863 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 3.3هزار بازدید
+3 امتیاز
3 پاسخ 72.1هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 249 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 703 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 364 بازدید
...