+2 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (1.1هزار امتیاز)

برای برنامه نویسی در جاوا محیط های برنامه نویسی (IDE) زیادی وجود دارد، هر کدام از این محیط های برنامه نویسی (Eclipse, IntelliJ IDEA, NetBeans) چه برتری نسبت به دیگری دارند؟

2 پاسخ

+4 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

به نظر من برای انتخاب یک IDE خوب شما باید نیازمندی ها و علایق خود را ببینید و سپس اگر امکان انتخاب داشتید (که در دنیای جاوا این امکان را دارید) از بین IDE های موجود یکی (و حتی در بعضی مواقع چند تا !) را برای کار خود انتخاب کنید، در ادامه چند پارامتر را توضیح می دهم که بتوانید بر اساس یازمندی های یک پروژه یا علایق شخصی خودتان بهترین تصمیم را داشته باشید:

  • قابلیت ها در زمینه کد نویسی: اگر از آن دسته از برنامه نویس ها هستید که علاقه زیادی به کیبورد واستفاده از شورت کات دارید و احتمالا تجربه کار با ویرایشگرهای متنی مانند Emacs ، Vim یا Coda را دارید، به نظر من در این زمینه IntelliJ IDEA نسبت به سایر IDE ها برتری خوبی دارد، IDE علاوه بر دارا بودن یک ویرایشگر متنی حرفه ای از قابلیت های هوشمند فراوانی نیز بهره می برد کهه فرایند کدنویسی را برای شما تسهیل و در بعضی موارد لذت بخش می کند، به نظر من در رتبه بعدی NetBeans قرار دارد و در انتها Eclipse.
  • معیارهای مالی: اگر معیارهای مالی برای شما مهم است و تیمی بزرگ از برنامه نویسان دارید که خرید لایسنس برای همه آنها برای شما هزینه بر است Eclipse و NetBeans بدلیل کاملا رایگان بودن گزینه بهتری نسبت به IntelliJ IDEA هستند.
  • کارهای آموزشی و user friendly بودن: اگر دنبال یک IDE کاربرپسند برای مثال در کارهای آموزشی هستید به نظر من NetBeans بهترین گزینه است، برای مثال شما می توانید فقط با چند کلیک یک پروژه sample در Java EE را در NetBeans ایجاد کنید و برروی یک application server (برای مثال Glassfish) اجرا کنید.
  • امکانات از نظر پشتیبانی از Framework های جاوا: از این نظر Eclipse بدلیل اینکه توسط بسیاری از شرکت و گروه های بزرگ بعنوان IDE رسمی انتخاب شده است، یک سر و گردن بالاتر است و وجود پلاگین های متعدد برای کار با کتابخانه ها ، Framework ها ، زبان های برروی JVM و ... این IDE را بی رقیب کرده است.
  • پشتیبانی و Community: در این مورد Eclipse بدلیل حمایت های فراوان از طرف شرکت ها و گروه های بزرگ و IntelliJ IDEA بدلیل پولی بودن بهتر هستند.
  • بروز بودن و پشتیبانی از آخرین امکانات Java و Java EE: بدلیل لینکه NetBeans به صورت مستقیم توسط شرکت اوراکل حمایت می شود و یکی از اهداف سازمانی آن نیز همین بروز بودن در زمینه آخرین امکانات Java و Java EE است بهترین گزینه است و در مرحله بعد هم IntelliJ IDEA بسرعت امکانات جدید Java و Java EE را در IDE خود می گنجاند.
+2 امتیاز
قبل توسط (434 امتیاز)

Eclipse و NetBeans متن باز هستند و استفاده از اونها رایگان هستش ولی برای استفاده از IntelliJ IDEA باید هزینه کنید.

جدا از بحث هزینه یکی از ویژگیها، گستردگی استفاده است :

 

سوالات مشابه

+2 امتیاز
1 پاسخ 1.5هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 374 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 612 بازدید
+2 امتیاز
2 پاسخ 454 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 38 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.2هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 423 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 407 بازدید
...