+2 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (892 امتیاز)

لیست مشاغل سخت که شامل بازنشستگی زود هنگام با سابقه بیمه کمتر از 30 سال می شوند را چگونه می توانم بدانم؟

قبل توسط (0 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

با توجه به هر شخص فرق می کنه چه کاری آسان است یا سخت.

6 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (2.5هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

تشخیص مشاغل سخت و زیان آور بودن نوع کار به عهده کمیته ماده 8 آیین نامه کارهای سخت و زیان آور است گفت : مهمترین کارهای سخت و زیان آور شناخته شده شامل : کار در معادن ؛ که ایجاب می نماید کارگران در تونلها و راهروهای سرپوشیده به استخراج بپردازند - کار استخراج ؛ شامل جدا کردن و منفجر ساختن مواد از سطح کار ، حمل مواد و عملیات مربوط به انفجار و انجام امور تأسیسات داخل معدن – حفر قنات ، چاه فاضلاب و کار در مخازن سربسته – تخلیه و حمل مواد مذاب از کوره به نحوی که کارگر در معرض مستقیم حرارت یا بخار زیان آور کوره باشد – حمل و دفن زباله شهری ، کار در کارگاههای دباغی و گندآبروها – کار مستمر در طویله ، اسطبل و سالن های پرورش طیور – کار مستمر در فضای باز و ارتفاع بیش از 5 متر بر روی دکلها ، اتاقکهای متحرک ، داربست و اسکلت ها -کار مستمر بر روی خطوط و پستهای انتقال برق با فشار 63 کیلو وات به بالا – مشاغل شن پاشی ، پخت آسفالت دستی ، قیر پاشی و مالچ پاشی – جوشکاری در داخل مخزن - کار مستمر با اشعه های زیان آور مانند رادیو اکتیو – کار در محل هایی با فشار محیط بیش از حد طبیعی مانند غواصی – کار مستمر در محیطهایی که با وجود رعایت ایمنی موجبات بروز بیماریهای گوشی را سبب می گردد – سمپاشی باغها ، مزارع ، اماکن پرورش دام و طیور – تولید و ترکیب سموم و حشره کشها و کار با وسایل دارای ارتعاش زیان آور است . وی در پاسخ به سؤالی که آیا خبرنگاری هم جزء کارهای سخت و زیان آور محسوب می شود گفت : بر اساس آیین نامه اجرایی سه شغل ؛ خبرنگاری ، کار در ندامتگاه و همچنین کار در بیمارستانهای روانی نیز جزء مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شوند.

+1 امتیاز
قبل توسط (7.0هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

شما می توانید با جستجوی آیین نامه مشاغل سخت در سایت رسمی اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان خود از شرایط این مشاغل آگاه شوید. 

قبل توسط (892 امتیاز)
می توانید لینک مورد نظر را نیز بگذارید.
قبل توسط (2.2هزار امتیاز)
+1
دانلود  آیین نامه های کارهای سخت و زیان آور    آیین نامه های کارهای سخت و زیان آور
http://bazresikar.mcls.gov.ir/icm_content/media/image/2012/09/19646_orig.pdf
+1 امتیاز
قبل توسط (68 امتیاز)

مشاغل سخت و زیان‌آور به کارهایی گفته می‌شود که در آنها عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار استاندارد نبوده و در اثر کار کردن فرد بیمه شده، تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی جسمی یا روحی در او ایجاد می‌گردد که نتیجه آن می‌تواند بیماری و یا عوارض جسمی و روحی باشد.

مشاغل سخت و زیان‌آور به دو دسته تقسیم می‌شوند:

(الف) مشاغلی که سختی و زیان‌آور بودن در ذات آنها نیست. به عبارت دیگر مشاغلی که صفت سخت و زیان‌آوری با ماهیت آن شغل وابستگی دارد اما اگر کارفرما تمهیدات بهداشتی، ایمنی و تدابیر فنی مناسب را فراهم نماید، می‌توان سختی و زیان‌آوری آنها را حذف کرد مثل تراشکاری، جوشکاری و...

(ب) مشاغلی که به صورت ذاتی سخت و زیان‌آورند و با به کارگیری تمهیدات بهداشتی، ایمنی و تدابیر فنی از سوی کارفرما، صفت سخت و زیان‌آوری کاهش یافته اما همچنان سخت و زیان‌آوری آنها حفظ می‌شود مثل غواصی، کار در معادن و.... در خصوص این مشاغل کار و یا تماس مستمر مورد نظر است، در نتیجه مشاغل مدیریتی، سرپرستی، پشتیبانی، خدماتی، اداری، کارشناسی، نظارتی و نظایر آنها که به صورت مستمر در محیط آن شغل قرار ندارند، در این دسته قرار نمی‌گیرند و جزء مشاغل سخت نخواهند بود. بجز کارهایی که در معرض پرتوهای یونساز و مواد رادیواکتیو هستند و به تشخیص سازمان انرژی اتمی باید از قانون حفاظت در برابر اشعه تبعیت نمایند.

مشاهده کامل مطلب...

0 امتیاز
قبل توسط (5 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
یکی از شغل هایی که بسیار پر خطر می باشد تخلیه چاه می باشد نیروهای تخلیه چاه باید تخصص کافی درباره چاه را داشته باشند تا بتوانند مشکلات افراد را به راحتی حل کنند.
0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)
آتش نشانی در ۲۰ سال بازنشسته میکنن
0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

پاسخ به سوال چه شغل هایی جزء مشاغل سخت حساب می شوند و بازنشستگی زود هنگام دارند؟ رو در سایت لینک بانک اطلاعات اصناف می تونید مشاهده کنید بصورت کامل توضیح داده شده

سوالات مشابه

0 امتیاز
3 پاسخ 13.0هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 36 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 290 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 3.2هزار بازدید
...