0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (892 امتیاز)
روغن زیتون بودار با بی بو چه فرقی دارد؟ بهتر است کدام را بخریم؟

3 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (2.5هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
 

روغن زیتون با بو عموما مقدار کمتری فراوری شده و طبیعی تر است اما روغن زیتون بی بو میزان ویتامین های محلول چربی خیلی کمتر است ولی کالری تفاوت زیادی ندارد. اما عنصر مفید مثل مواد مانع از پیری زودرس شده وتقویت مغز است از آن جداشده و مواد نگهدارنده بیشتری را داراست. در عوض رنگ و بو بهتری دارد.

بهتربرای مصارف زیبایی و درمانی بهتر از با بو و خوردن و سالاد از بی بو استفاده کرد.

+1 امتیاز
قبل توسط (951 امتیاز)
روغن زیتون بو دار همونطور که از اسمش پیداست بو میده و اگه قصد دارین تو غذا استفاده کنین باعث بد بو شدنش میشه ولی اگه میخواین خالی بخورین چون که طبیعی تره (کمتر دستکاری شده!) بهتره. ولی اگه از بوش بدتون میاد از روغن بی بو استفاده کنین چون خیلی خوش خور تره. در مجموع من بی بوش رو توصیه میکنم.
+1 امتیاز
قبل توسط (20 امتیاز)

در کل روغن زیتون به دو دسته تصفیه شده و تصفیه نشده تقسیم می‌شود. روغن زیتون تصفیه نشده خودش شامل دو دسته روغن زیتون فرابکر و بکر است. هر دو این روغن‌ها به صورت مستقیم از زیتون به دست می‌آیند و در تولیدشان از گرما و مواد شیمیایی استفاده نشده است؛ به همین دلیل خواص آن‌ها حفظ شده و معمولا به میزان زیادی طعم و عطر زیتون می‌دهند. به دلیل اینکه روغن زیتون تصفیه نشده نقطه دود پایینی دارد، بهتر است از آن برای سرخ کردن استفاده نکنید ولی استفاده از آن در تهیه سالاد و غذاهای سرد و هم‌چنین برای پخت و پز با حرارت ملایم مانعی ندارد.

در مقابل روغن تصفیه‌نشده، روغن زیتون تصفیه‌شده قرار می‌گیرد. معمولا برای اینکه روغن زیتون بدون بو شود و مزه زیتون در روغن کمتر به چشم بیاید، روغن زیتون بکر را تصفیه می‌کنند و از این فرآیند، روغن تصفیه‌شده تولید می‌شود. طی فرآیند تصفیه چون روغن تحت گرما و فرآیندهای شیمیایی قرار می‌گیرد، بخش زیادی از خواص آنتی‌ اکسیدانی آن از بین رفته و اسید اولئیک (یکی از شاخصه‌های مهم در تشخیص روغن زیتون مرغوب است و هر چه مقدار آن بیشتر باشد، روغن زیتون مرغوبیت کمتری دارد) آن بالا می‌رود. پس اگر به دنبال بهره‌مندی از خواص روغن زیتون هستید، بهتر است از روغن زیتون فرابکر یا بکر استفاده کنید. به دلیل نقطه دود بالایی که روغن زیتون تصفیه شده دارد، می‌توان از آن برای پخت و پز استفاده کرد.

منبع: dorkam

سوالات مشابه

+2 امتیاز
1 پاسخ 572 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 137 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 62 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 206 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 1.2هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 101 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 3.4هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 942 بازدید
سوال شده 5 سال قبل در علم و دانش توسط شاکر (690 امتیاز)
...